FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ett problem med det digitala testamenett är att de flesta communities har regler att man inte får ge ut sina kontouppgifter till andra. Det saboterar ju hela upplägget i många fall.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vem är det som skulle klaga på att man gett ut sina kontouppgifter? Den som äger kontot? Den personen är ju död..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur stort är problemet idag?
Om nån dör, hur besvärligt är det för anhörriga att få FB att plocka bort kontot? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Problemet är väl om man ger sin uppgifter till någon annan så kan man bryta mot regler. Skulle någon utnyttja dessa uppgifter när du fortfarande lever så kanske ditt konto stängs och är det ett konto med pengar på så kan dessa pengar vara borta + du kanske blir skadestånds skyldig? Har inte läst på utan bara spekulerar...
Senast redigerad av Jan Eriksson den 2010-03-28 klockan 20:43 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Sen är ju frågan vad som händer om företaget som säljer tjänsten går i konkurs? Eller om de rent av skiter i eller missar att radera mina konton, jag är ju död, lite svårt att kolla om de har gjort rätt för sig. Ungefär som att ha som affärsidé att vi skickar en krans till din begravning, betala 2000 spänn nu så fixar vi det om 50 år...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
|||
|
Jag har svårt att tro att företaget finns kvar om 50 år..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
|
||||
Medlem
|
Om man tror att man ska dö inom 5 år, så kan man ju satsa på årsbetalningen! Då blir ju det ett ekonomiskt alternativ.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
|||
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
|||
|
Citat:
Det är m.a.o. indte kontohavaren som brir gramsen utan FB, Google mfl.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
|
|||
|
Citat:
Jag vet flera personer vars familjemedlemmar gått bort plötsligt och oväntat. De avlidnas konton finns fortf kvar efter ett år. Kontot kan vara kvar som en "tribute"-sida men det är inte alltid det är en bra idé. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|