FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej! Har arbetat på www.sammasmak.se ett bra tag nu och har äntligen en första version av den online. Jag skulle vara väldigt tacksam över åsikter från er experter :-)
Det här är som sagt första versionen och jag har planerat att införa mycket mer funktioner i framförallt communityt under våren. Vad bör jag prioritera? Ett forum, kunna skicka meddelanden till varandra, kunna kommentera på fler saker, eller är det något annat som saknas? Sen skulle det vara intressant att veta hur tydlig ni tycker att sajten är. Jag har själv insett att det kan vara svårt att uppfatta om ett objekt är en film eller bok, så det måste jag förbättra. Kort om sajten: Tanken är att man landar på startsidan och skriver in sina tre favoritböcker och sina tre favoritfilmer. Utifrån det får man ett sökresultat med liknande filmer och böcker, och användare med liknande smak. Registrerar man sig kan man ta del av communityt och följa andra med liknande smak, redigera databasen och betygsätta filmer och böcker för att på så sätt få en bättre matchning i framtiden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Inga kommentarer?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Bra idé och bra disposition på sidan.
Men Designen känns tråkig och inte så genomarbetad. Allt är lite fyrkantigt och färgerna känns inte så härliga tillsammans. Loggan skulle behöva lite mer arbete också. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
När jag tryckte på knappen matcha fick jag detta fel:
Kod:
Server Error in '/' Application. Runtime Error Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine. Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off". <!-- Web.Config Configuration File --> <configuration> <system.web> <customErrors mode="Off"/> </system.web> </configuration> Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL. <!-- Web.Config Configuration File --> <configuration> <system.web> <customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/> </system.web> </configuration> |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Du bör se över tabindex för formulärfälten. Lite drygt nu att behöva peka fram dessa manuellt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för åsikterna! Jag har aldrig varit en designer, utan brinner för programmerandet. Således kan jag aldrig riktigt få den där proffsiga känslan på en design, och planerar därför att köpa in en design på grafikelementen till sajten. Har ni några tips så tar jag gärna emot dem!
Har försökt sätta TabIndex i ASP.NET men utan resultat, ska kolla upp det ordentligt igen. najk: kan du återskapa felet? Allting funkar när jag testar... Fler åsikter tas gärna emot! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Mycket bra idé. Smidigt att man direkt hamnar i favoritformuläret, istället för ett jobbigt registreringsformulär. Men varför måste man skriva i tre favoritböcker och tre favoritfilmer, räcker det inte med en?
Skulle jag själva ha sidan skulle jag satsa på tips mellan olika användare, istället för att agera som ett forum för film- och bokkritik. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() http://www.w3.org/TR/html401/interac...html#h-17.11.1 Kul idé för övrigt! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kul ide, men jag hade velat se andra titlar som folk har sökt på, sen kunna klicka på dem och komma till resultatet. Även topplistor, och böcker som rekommenderas av andra medlemmar
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|