FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det är bara att beklaga!
Jag tror inte operatören bryr sig speciellt om du har blivit hackad, du får nog snällt betala. Gör upp en avbetalningsplan med dem, brukar aldrig vara några problem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Ytterligare ett exempel på att det behövs hårdare internationell lagstiftning och bättre koordinerad övervakning av all kommunikation så att man komma åt alla spammare och hackare.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-01-23 klockan 15:22 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Du är inte ensam.
Idag kom våran räkning jag har väntat på att få. 850 000kr. Våran operatör ringde upp och frågade om vi ringde mycket till haiti. Det var så vi märkte det men då hade det pågått i 2 dygn.... Det någon hade gjort var att på nått sätt komma över våra konto uppgifter och sedan använde dom en egen sip server och ringde med. "Vi" lyckades ringa 4900 timmar på två dygn. på ett abonnemang som max skall tillåta 8 linjer. Den som är snabb på matte fattar ju att nått är fel. Det återstår att se vad som händer. Men jag tror att detta kommer bli ett stort problem. Jag skulle vilja påstå att vi har en rätt hög säkerhet på både server/asterisk samt bra brandvägg... Dock vet jag flera som har växlarna rätt ut mot nätet med extremt dåliga lösenord. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|