FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: SVN eller Git? | |||
SVN |
![]() ![]() ![]() ![]() |
9 | 20.93% |
Git |
26 | 60.47% |
Annat |
1 | 2.33% |
Vet ej |
7 | 16.28% |
Antal röster: 43. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
En debatt som kan liknas vid Mac vs. PC, PHP vs. ASP osv. Jag föredrar själv Git men använder båda. Låt diskussionen börja!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Är SVN-användare in på själen, men tyvärr så är GIT överlägset på att lagra repositories på filsystem utan full låsning (USB-stickor etc). Inte heller krävs det någon bökig setup med Apache eller sshd...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har läst och hört varma ord om Git men har inte brytt mig om att sätta mig in i det närmare än så. Skulle vi byta till Git på jobbet skulle jag väl inte klaga direkt men jag kan inte se några fördelar med ett sånt byte med tanke på hur vi använder SVN.
Att sätta upp en SVN-server är enkelt om man använder VisualSVN Server (för Windows) men på Linux är det desto bökigare. Lokala repos är ju lätta att skapa oavsett OS men då har man ju inte fördelen med att ha sina filer på en annan burk. Om man skulle jämföra SVN med Git - vad talar för SVN? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Git + github är kärlek
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Har använt svn hittills men är på väg över till Git nu.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Har kört SVN tidigare, men kommer gå över mer och mer till Git.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
ni som är på väg över från svn till git, finns det något bra konverteringsverktyg från svn? eller drar ni bara igång nya projekt på git o kör mixade miljöer?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Men annars brukar man ta senaste stabila version, göra backup på SVN-biblioteket och börja på ny kula. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Vi använder svn-git för att konvertera, dock är det inte jag själv som gör det så jag kan inte kommentera på hur lätt det är.
Edit: hittade denna guide, http://pauldowman.com/2008/07/26/how...ersion-to-git/ En stor fördel med att konvertera är ju att du får med all historik. Senast redigerad av akelagercrantz den 2010-02-14 klockan 09:33 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |