FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vore Gmail något för dig? Där kan man lägga upp POP3 konton?
Då behöver du bara ett POP/IMAP konto i mailprogrammet för dina POP konton ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för förslag. Nu har jag testat lite,och tyvärr funkar inte Thunderbird optimalt på det sättet jag ville, även om det är ett steg på vägen.
Gmail testade jag också, tyvärr inget alternativ. Vill inte ha mail med 2 dagars fördröjning, det är liksom hela idén med e-post att det ska gå snabbt... Verkar som att det får bli Outlook. Ska göra ytterligare lite tester med den. Tyvärr är den egentligen lite för fet för mig, jag behöver inte så mycket funktioner, men är det den enda som funkar som man vill så finns det inte mycket alternativ... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
När jag körde Pegasus förut hamnade alla mail från olika POP-konton på samma ställe, och IMAP hanterades separat. Jag tror att det gick att ansluta till flera IMAP-servrar samtidigt. Det var ett ganska lättviktigt program.
Kanske kan vara värt att titta på Eudora också. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Mail.app är för övrigt en riktigt svårslagen mailapplikation enligt mig, startar ofta upp macen bara för att kolla mailen även om PCn är på.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur lyckas du få två dagars fördröjning. För mig tycks mailen komma fram direkt eller har jag missat något?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hur som helst så blev det Outlook som både studiox och FredrikNas föreslog. Egentligen onödigt avancerad för mig som sagt, men eftersom mailen är såpass viktig så fick det bli så. En fördel blev ju dessutom att mailen lagras i pst-format, vilket väl ändå får anses vara ganska bra om man nu ska konvertera hit eller dit nån gång i framtiden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Att mailen lagas i Microsofts eget pst-format är ingen garanti för att du kan konvertera dem, snarare tvärtom. Pst-formatet är bland det mest instängda format du kan hitta. Andra mailprogram lagrar dem som maildir (lösa filer i en katalog) eller som mailbox (en stor fil med mailen efter varandra). Garanterat enklare att komma åt. Men det blir säkert bra ändå.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Evolution finns ju för Windows. Där sparas alla mail i samma inkorg.
http://www.dipconsultants.com/evolution/ Har endast kört Evolution på Linux dock. Kanske kan vara värt att titta närmare på? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |