FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Man kan sätta loop i 3dmark om man har betalt för de för bencha "stressa" datorn.
Du kan testa detta, de skall vara GPU intensivt http://www.daionet.gr.jp/~masa/rthdribl/ Att de byter kylpastan på CPU'n när det är GPU'n som överhettar ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Troligen är det just värme som är problemet och datorn stängs av för att skydda den mot skador.
Vill man då vara lite elak borde du kunna stänga av detta skydd i Bios, och datorn kommer istället att brännas sönder eller i värsta fall börja brinna. Förhoppningsvis "lagar" dem den då. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har 1 års garanti på den, från 24/12 2008 till 24/12 2009.
Jag lämnade in datorn första gånge för detta problem efter cirka 4-5 månader, sen efter ytterligare 2 månader, sen sista gången för samma problem 1/12 2009. dom har skickat datorn till leverantörens service, dvs asus. Och som conny säger, nåt är fel där som dom inte lyckats upptäcka övriga 2 gånger jag lämnat in den, och dom verkar inte komma på denna gång, själv får jag det direkt efter cirka 1-2 timmars spelande på datorn. Jag bad dom även att ge mig en lånedator under tiden och undrade varför dom inte erbjudit mig det tidigare men dom arbetar inte så fick jag till svar bara. Jag sa till dom tydligt att jag vill häva köpet då jag vill ha en datorn jag kan använda, inte som ligger på service i 4-5 månader. Får hoppas nu att dom hittar nåt, annars skickar dom tillbaka datorn till mig och jag får desutom betala för en service eftersom dom inte hittade nåt, som jag tror det kommer bli, då kommer jag bli tokig. Killen jag snackade med över telefon va så jävla nonchalant så det va helt otroligt, han tyckte inte alls saken va nåt media markt hade å göra med. Och att åka mina 8 mil till mediamarkt där datorn är inlämnad känns bara bortkastade pengar på soppa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Asus kanske har samma problem som Acer, smältande datorer återkallas omedelbart
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag vill bara säga att jag har mycket bra erfarenhet av Asus. Jag har direkt och indirekt erfarenhet av fem Asus-laptops av olika modeller. Jag tycker att de som ligger i hög och medelprisklass känns gedignare än budgetmodellerna. Jag tror dock inte att budgetmodellerna är sämre än budgetmodeller från andra tillverkare.
En av dem (en budgetmodell, X51R) hade problem att läsa vissa CD/DVD-skivor. Efter kontakt med Asus kom UPS (eller vilka det nu var) och hämtade datorn vid dörren och skickade den till Holland, och lite senare levererades den tillbaka till dörren med en ny DVD-drive som fungerade bra. Asus stog för fraktkostnaden åt båda hållen. När jag köpte min första Asus var en starkt bidragande orsak till valet att Asus lämnade längre garanti än övriga tillverkare. Jag vet inte om det fortfarande är så. Även om MediaMarkt säger ett år så kan det mycket väl vara så att tillverkaren har längre garanti. Jag är lite osäker på om jag kanske blandar ihop det med något annat, men jag tror att jag läste att min första Asus (en dualcore, som låg i övre delen av medelprissegmentet) drar ner på processorhastigheten om den håller på att bli för varm. När det gäller budgetmodellen X51R (Celeron) så var fläkten igång väldigt mycket senaste tiden. Jag öppnade luckan i botten och det visade sig att man var tvungen att skruva loss fläkten för att kunna dammsuga ordentligt. Det dammet (ett tjockt lager över hela utblåset) såg man inte alls förrän man tog loss fläkten. Den har dock aldrig crashat vad jag vet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
Referat från ett avgörande från ARN gällande garanti och upprepade reparationer, där kunden efter garantitiden begär hävning av köp.
http://www.bt.se/nyheter/mark/arn-ga...et(1720874).gm |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|