FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej
Om man säger nu att geo domäner har ganska högt värde hur är det med resten av GEO topdomäner som (ej .ORG .NET .INFO) .EU .MOBI .CC Vilken skulle ni registrera först om de var lediga: milano.eu milano.mobi milano.cc eller kanske milano.biz milano.tv PS inte för att starta ngn sida utan bara att registrera och sedan kanske sälja den vidare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det beror på vad det är för ord, och vilken marknad det riktar sig mot.
Själv tror jag starkt på .eu framöver, både för svenska marknaden och internationellt. .mobi kan också vara intressant framöver med en växande mobilsurfmarknad. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tror mest på .eu, oavsett innehåll egentligen. (Om man inte har något ord som fungerar specifikt med .mobi, t ex del.icio.us eller åt det hållet).
.mobi är också högst intressant, skulle själv vilja bygga något till den och dess reglement men tror i slutändan mer på att ha en mobilsite under samma domän. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
.cc är generellt sett värd nada, i övrigt kan du ju ta en titt på de försäljningar som sker och jämföra. Det varierar ju lite beroende på var i världen platsen ligger.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
För Svenskt vidkommande så kanske den här bilden kan hjälpa till även om den är från 2008
http://www.internetsweden.se/fordelning.jpg Sedan dess har .se gått framåt ca 1%, och .nu en del likaså. medan .com och .eu har backat något. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är inte någon domänhaj och köper inte för att sälja. Håller, från den vinkeln, med både kw och ice. Tror .eu kommer gå frammåt ju längre tiden lider och få större värde än de andra. Dock är det ju så många andra faktorer som spelar in. Om jag skulle starta ett eget projekt idag så känns det som .se, .com och .eu är de man vill åt i första hand. Ofta täcker man rätt mycket med det.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|