FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hejsan!
bygger just nu en ligatabell för fotbollslag i php och har kommit till den parten där array'en måste sorteras. jag har en tabell för alla lagen och en tabell för matcherna i databasen! efter all uträkning av poäng, vinster, förluster mm så byggs en array med för varje lag där all information som ska visas i tabellen är värdet, den ser ut så här: PHP-kod:
PHP-kod:
Hur får jag listan att först sorteras efter poäng, sedan om 2 eller flera lag har lika många poäng så ska den sorteras efter målskillnad ('skillnad' i array) ? har googlat men utan resultat. kan även släppa hela koden som är gjord här: PHP-kod:
tacksam för svar! //Philip Andersson! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Banned
|
Funderat på att skydda dig mot SQL Injections?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Han skrev ju precis att koden inte var den bästa?
![]()
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Kod:
if(mysql_num_rows($result) == 0){ die(); } ![]() jag tyckte jag kollade på multisort tidigare, får väll ta en extra titt då ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tror annars hnn tänkte på att du inte filtrerade $_GET['id'] nånstans.
htmlspecialchars() är en fin funktion för det. edit: Se Clarence post nedan, htmlspecialchars är INTE en fin funktion ![]() Senast redigerad av crazzy den 2009-12-09 klockan 19:39 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Ett säkert kort är att använda databasmotorns egna escapes, t ex mysql_real_escape_string()/pg_escape_string(). Ett annat att använda prepared statements (se t ex mysqli_prepare). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det var något nytt för mej, tack för det, skall genast byta funktion för filtrering.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
men dem andra har jag inte stött på tidigare, får väll läsa mer om det då ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |