FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Du antyder att de är för mycket liknelse mellan min och Alex bruna bakgrund under mina kategorier och Senaste uppladdade filmer? De tycker jag med, men jag blev inspirerad till denna detalj via en annans design. Så jag har självfallet INTE något godkännande av Alex att använda denna bakgrund, inte heller av personerna som likaså har denna detalj i sina designer. Jag har varit inne på Alex sida förut, för jag känner igen hans design.. Jag kan nu se vart jag fick min idé till "videos" i min logga ifrån. (Nej, jag har inte Alex tillåtelse att få använda mig av denna detalj i min logga heller.) Tack för att du påpekade detta ändå Kalasboll. Om ni tycker detta påminner FÖR mycket om hans design, kan ni vara vänliga att berätta vad jag istället kan tillägga och ändra på, för att få de snyggt och inte se snarligt Alex design ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sen hade jag, som du säger, inte heller använt samma bakgrund till dina Filmer som inspirationskällan gör till bl.a sina kategorier. Att sen även använda serifer och samma färg på typsnitten är väl också lite sisådär om man vill göra en snygg, unik design. Menyn är ju också lite åt inspirationskällans håll, men för att vara extra konstruktiv så tycker jag att du borde byta typsnitt och färg där (om du nu vill ha den utformingen på menyn). Lycka till! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Som sagt, den bruna färgen är inte hämtad hos Alex utan från en annan inspirationskälla.
Att denna inspirationskälla använde sig av samma färgtyp som Alex hade jag ingen aning om. självklart kan jag byta ut färgen till något snyggt. ![]() Mönster på bakgrunden? Visserligen är kvalitén dålig på bilen, så de kanske ser ut som om de finns någon bakgrund, men de gör de inte. ![]() ![]() Själva bakgrunden till min kategori till filmerna är en väldigt basic bg. Pilar innan texterna, och en enfärgad avklippt/avriven transparent beige bg, brukar de flesta ha. Kanske inte beige, men de andra iaf. Dock är all text i Georgia typsnittet (vilket är rätt vanligt) förutom de i inloggningsrutan och bredvid rss loggan. För de är i Arial (vilket är rätt vanligt) Jag tänkte köra helt vanlig fyrkant i menyn, men då de var grunge tema så tänkte jag att de passade bra med lite klippning i dom. De fyrkantiga är också väldigt vanligt. Nu var detta bara en massa tråkigheter och otur som jag sött på. Och jag ber innerligen till er som anser att jag har kopierat Alex om ursäkt. Och jag har försökt förklara mig så gott jag kan att jag Inte har de. Men jag ska självklart sätta mig ner och försöka om på nytt och hitta andra vägar att gå, så den inte liknar så mycket Alexs. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nu märker jag att du verkligen försöker prata ner plagiatanklagelsen, och det är självklart helt ok. Men sättet du gör det på fungerar inte riktigt då det lyser igenom för kraftigt att du anstränger dig för att löjliggöra mig, lite.
Självklart syftade jag på den bruna boxen kontur och inget annat, skrev fel. Angående färgen skrev jag inte att du hämtade den från Alex utan från inspirationskällan, vilken antagligen är samma för er båda. Förstår du inte att det finns jättetydliga likheter mellan era designer och att jag undrar om det är därifrån du hämtat (all) inspiration? Din filmbox är ju exakt den samma som på Alex design fast uppflyttad. Jag tycker att du gjort ett jättebra jobb, men jag tycker samtidigt att den är så pass lik originalet/originalen att du borde kunna ge kudos till antingen Alex eller den andra källan som du ska ha hämtat inspiration i från ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker att det finns tillräckligt stora skillnader mellan de båda sidorna för att kunna kalla det inspiration och inte plagiat/rip-off.
Visst ser man likheter i både färgval och vissa element, men om jag hade gjort WP-temat så skulle jag då inte se FreddieFreds version som ett plagiat. Man har ju stött på riktiga plagiat som medlemmar lagt ut till försäljning här på wn, detta tycker jag dock inte hör hemma i den kategorin. Snygg design! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Kalasboll. Jag menar inget illa i mina ord.
Jag håller med objx om att det finns likheter men inte så pass att man kan kalla det rip-off. För det är det inte! Jag hade tänkt mig att försöka göra om designen en aning för att inte likna Alex så mycket som denna design tydligen gör. Men om jag inte lyckas få till det snyggare, så ska jag självfallet kontakta Alex personligen och be om tillåtelse och ge honom en länk någonstans på sidan. Men jag skulle gärna vilja ha hjälp av er duktiga wn-medlemmar att komma på vad för något jag kan ändra på och göra om.. ![]() Tack förresten objx för att du tyckte om designen annars ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Mörkgrå istället för brun.
Grön eller kanske blå istället för den orangea ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har testat lite nu.. Jag tycker denna design är lite för mörk.. Eller vad tycker ni?
http://forumbilder.se/Image.aspx?iid=da13200941352acb4 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur ser det ut om du gör FILMER-bakgrunden vit istället, men med liknande opacitet?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|