FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tror som jag brukar - klart hypat och föga användningsbart i nuläget, men det kan kanske bli något, men bara tanken att Google står bakom det får mig att bli anti. Nu var ju hela systemet fritt och Google låter dig sätta upp egna lösningar, men att Google inte har ett finger med i spelet är bättre än att de har det.
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ordning i form av monopol eller diktatur brukar sällan vara en bra ordning.
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
jag ser för mig att andra interfaces som msn, icq twitter etc kommer att byggas in med extensions och plugins i wave,likt dom gör med apps i iphone, så att du kan ha allting på samma ställe. Om dom lyckas med den biten så tror jag att wave kan bli en enorm succe, som kan ta över andra platfomer, eller rättare sagt konkurera ut andra klienter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
så det var ett tag som det var stora problem för alla msn kloner osv. skulle inte förvåna mig ifall en liknande lösning kommer igen. och wave har redan twitter osv. MSN och andra IM protokoll kommer finnas ganska snart i wave med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag kan inte se mig använda en "webbsida" som IM-klient.
Det vill man väl ha som program i datorn? Det kommer då troligtvis anlända stöd för Wave i Pidgin exempelvis? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Wave är utmärkt för att samarbeta i större projekt t.ex. Att vara en IM-klient är nog inte direkt tanken, snarare just en "ersättare" eller utökning av den traditionella e-posten. Jag har testat Wave ett tag nu och måste säga att det fungerar riktigt smidigt. Dock ser jag fram emot utvecklingen. Det behövs mer för att det ska vara riktigt användbart. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Medlem
|
Var kan man få tag på en inbjudan till Wave?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag kan absolut se potentialen i skolmiljö/arbete. Hade absolut behövt detta verktyg till allt grupparbete, brainstorm vi gjorde på högskolan i fjol där alla fick maila skit fram och tillbaka i en enda röra. Men vad jag menade i mitt förra inlägg var att jag inte ser potentialen att den även ska ersätta IM... (om det nu inte kommer stöd för Wave i ett externt program) då jag inte vill "chatta" med mina vänner i en Wave-tråd som blir oändligt lång. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
jag tror att IM klienter kommer att ligga i modul, och inte som standard wave.
Jag skulle dock vilja se løsningar før facebook, openid en twitterklient direkt i wave, i stil med tweetdeck eller liknande. Iphone integrering etc. Sen att klienter blir webbaserade ær nog något du får vænja dig med, många stora føretag jobbar hårt med att flytta in i molnet och erbjuda sina applikationer direkt på webben, istællet før att behøva ha klienter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Administratör
|
Så länge det laggar efter 32 meddelanden på en relativt ny Mac så är tekniken det enda stoppet. Blev ruskigt segt, och det slutade med att jag fick stänga ner Safari.
Nä, känns som en överhypead flopp.
![]() |
Svara |
|
|