FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad har ni för policy när det gäller detta? Vet ju vad lagen säger men brukar alltid medge ångrande av köp så länge produkten är fräsch. Har dock god lust att säga nej till företag som handlar och ångrar..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Gå på din magkänsla och anpassa i varje fall.
Ett självklart krav ska ju vara att produkten är i obruten förpackning. Distansavtalslagen där man får öppna och känna på produkten gäller endast konsumenter. Detta sänker dessutom värdet på produkten så du bör vara väldigt restriktiv gentemot företag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för ett mycket bra svar, har faktiskt inte funderat runt att obruten förpackning bara gäller konsumenter, helt rätt, ska köra på detta i framtiden!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har själv arbetat i en av de mer kända datorbutikerna
och där är de stenhårda med att obruten förpackning gäller vid öppet köp. Vid bruten förpackning blir det 20% avdrag och produkterna säljs sedan som demo. Hemelektronikkedjorna är ju duktiga på att ta tillbaka vad som helst inom en månad och det är ju också därför man ibland ser artiklar på Aftonbladet om hur folk fått nya mobiltelefoner fulla med semesterbilder.. Vid postorder gäller som sagt Distansavtalslagen och då har konsumenten rätt att klämma på produkten och ångra köpet inom 14 dagar. Detta gäller inte vid köp över disk. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|