Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Moms i Cubecart4.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-09-10, 17:28 #1
erdistfroh erdistfroh är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Medlem

Standard Moms i Cubecart4.

Hej.
Håller på och bygger en butik i CubeCart för tillfället och försöker få momsen att visas på "Svenskt" vis. Alltså när man går till varukorgen så står det

VaraX - 100kr
Varav Moms - 25kr

Just nu står det:
VaraX - 75kr
Moms - 25kr

Vet att xponera har en lösning för CC3 men är det någon som känner till en för CC4?

Tack på förhand.
erdistfroh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-11, 00:53 #2
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
Cubecart V4 är helt sämst på att konfa för momsregler, jag har kört det sedan launch på dill on weld ing . com (live! så inga testordrar tack!). Annars är Cubecarts admindel enkelt att förstå för de övriga på företaget.

Har försökt flera gånger att få momsen att fungera med extra moddar och allt möjligt skit men det är omöjligt att få det snyggt.

Just nu visas momsen efter att kunden har skapat en användare som antingen är inom EU (med moms) eller utanför EU (utan moms) och sedan om kunden är ett icke svenskt företag men inom EU så får dom maila sitt VAT nummer för att kunna handla utan moms.

Dock så är nog din procentsats fel, en vara som kostar 100 kr inkl moms så är 20 kr varav moms.

Fast om jag vore du så skulle jag kolla på en annan webshopslösning för du har valt fel om du har valt nyligen för det händer inte så mycket på Cubecartfronten förutom lite små versionsändringar.

Det fungerar stabilt och har aldrig kraschat men man tappar kunder & impulsköp på att Cubecart's utcheckningsprocess är kortsagt efterbliven, med orderbekräftelsemail i steg 2 före betalning. Vilket leder till att kunder väntar på att de ska få hem paketet gratis trots att det står i orderbekräft. att vi väntar på betalning och hur man slutför betalning. Oh jag vet, det går att fixa med lite extra moddar, vilket leder till ännu mer bortkastad tid varenda gång man ska uppgradera.

SEO & Cubecart.. Det är också efterblivet. Alla språk du har översatt kommer aldrig att indexeras utan bara huvudspråket och det finns inga unika urler för de olika språken.

Mycket att det man skulle kunna tro vara standard i Cubecart finns som moduler att köpa på cubecartforums.org och Devellion Ltd verkar inte vilja klampa på någon självständig utvecklare och göra funktioner av det som redan finns som moduler färdiga att köpa.

Sen när Devellion släpper en ny version av Cubecart så fungerar inga moduler du köpt längre och måste underhållas av utvecklaren som råkar ha lagt av för att han inte orkar med Cubecart längre.

Det är svårt att inte bli förbannad när jag tänker på Cubecart men det positiva är att jag har lärt mig massor. Jag har mer att nämna men jag känner att jag inte orkar dra upp mera.
rocky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-11, 09:28 #3
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2006
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2006
Momsen på en produkt vars pris visas exkl moms är 25% (0.25)*
Om man skall räkna på priset vid inkl moms är då momsbeloppet 20% (0.2)

* 12% på livsmedel (10.714%)
6% på böcker och magasin (5,66%)
0% på resor biljetter m m. Läs mer på Skatteverkets hemsida
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-11, 18:11 #4
Medlem

Medlem

Hej.
Ja nu var det jag som var lite för snabb (eller långsam) i huvudet när jag skrev exempelsiffrorna. Självklart menar jag 80kr 20kr inte 75kr 25kr. Problemet är bara att momsen visas på det sättet och inte 100kr varav 20kr moms så som det brukar se ut i Svenska butiker. Utöver det måste jag säga att jag tycker cubecart känns ganska smidigt. Visst att det saknas grejer som måste köpas moddar till, men efter att ha jobbat de senaste månaderna och fortfarnande jobbar i oscommerce så var cubecart en oerhörd lättnad. oscommerce koden var så rörig och ingenting gick smidigt där.

Nån som har en lösning? Jag vill att det ska se ut som på bilden:
http://xponera.com/images/uploads/kundvagn_moms.jpg

Tack
Oläst 2009-09-14, 23:37 #5
Medlem

Medlem

Har lyckats klura ut någonting själv. Tack för alla svar.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017