FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag vill göra ett skript så att om jag ger det en URL så sparar den en screenshot av den sidan till min server? Jag är mest hemma i PHP men är öppen för alla lösningar!
Tack. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om du vill ha skärmdumpar på en hemsida eller något på skärmen med x antal minuters mellanrum på varje skärmdump så finns det alltid program att ordna för Windows.
Kostar inte spec mycket.. $30 tror jag. mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det går inte att lösa i PHP så länge du inte vill utveckla egen webbläsare i PHP för att kunna rendera sidorna och spara dem till bilder. En väldigt omständig lösning.
Det finns företag som säljer thumbshots mot specifika URL:er. exempelvis thumbshots.com, eller thumbshots.org som du kan utnyttja gratis om du länkar till dem. Men om du vill ha något eget så rekommenderar jag dig en server med ett OS som klarar av att visa grafiska gränssnit (Windows eller Linux med X etc). Sedan exekverar du webbläsaren med en URL och väntar några sekunder för att sedan ta en printscreen, spara bilden och stänga webbläsaren. Detta ska vara fullt möjligt och rekommenderades i ett par trådar jag läst när jag letade efter en sådan lösning. Om det finns en bättre lösning så hojta gärna till för då är jag också intresserad ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
html2image löser nog dina problem.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Inte egentligen... jag försöker göra någonting i stil med snap shots... det skall vara ett enkelt sätt att ta skärmdumpar av sidor, men allt måste ske ifrån webbläsaren och det är därför jag inte kan använda mig av något program. Det är därför jag vill använda något språk för webben som kan göra en bild utav en URL och sedan spara till servern...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Gecko i headless och framebuffer-server. Det är bara att börja koda.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Sökte på Snap-Shots och fann denna tråd. http://www.snap.com/snapshots.php
Vet inte om det funkar för frågeställaren? Jag undrar i alla fall om det är ofarligt att ladda ner, vilket jag gjort, men avbröt installationen då jag fick 99 av 100 i riskvarning från Fsecure. TEXT: ...försökte ändra i systemet... systemkontollen har identifierat som ett troligtvis skadligt program.... Har sökt och googlat och finner inte ngt om någon svartlistning.. Någon som vet om det är FARLIGT el bara lite oklart därav denna varning för Snaps programvara? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
vänta nu lite här, var det inte en snubbe som sålde exakt en sida som han är ute efter för ett tag sedan?
Hittade länken men snubbens hemsida fungerar inte längre: http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...thumbnails&s=wn |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|