FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Nykomling
|
Härligt.
Har själv planer på att flytta utomlands och jobba med hemsidorna. Dock styrs jag av min flickvän men hon är med på noterna. Tyvärr dröjer det nog några år innan vi drar men att stanna i kalla Sverige som alltid är grått är inget man gör frivilligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Kul och lycka till!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad kul! Ska bli spännande att få läsa om hur det går för dig. Modigt att ge sig iväg sådär. Själv har jag bara flyttat till Trondheim och det var ju inte ett lika stort steg
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
clirre: Beundrar dig! Har gått i samma planer med sambon, men steget känns så stort att ta så det kommer dröja ett tag! Men det kommer hända!
Kommer följa din blogg =) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag sitter i Buenos Aires, Argentina, just nu och det fungerar klockrent att arbeta med de projekt jag har i Sverige.
Jag funderar starkt på att flytta från Sverige. I sådant fall kommer jag ändra projekten till att ligga på det språk och den marknad där jag befinner mig. Men det kan mycket väl fungera bra med svenska åtaganden. Rent ekonomiskt skapar det ingen fördyring direkt. Det enda som kan öka i kostnad som jag ser det just nu är telefon, men det går att minska med hjälp av ip-telefoni. Jo, anledning till att byta marknad och språk som jag nämnde ovan är att Sverige de facto är en väldigt liten marknad och att en större marknad och språk är definitivt mycket intressantare för kassan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Frågan är hur mycket jobb du får gjort på Bali. Du kanske skall undvika Kuta Beach...
Det finns mycket party och surfin som lockar. Jag drog själv dit på en enkelbiljett för ett antal år sedan. Det blev ett väldigt dekadent liv för mig med lite sömn och det gick inte att arbeta från Internetcaféerna för uppkopplingen var alldeles för seg. Jag hängde med en del olika västerlänningar som jobbade där och de var jämnt ute på nätterna. Efter det fortsatte jag vidare i Asien tills jag kom till Kina. Det känns som att Kina är stället att vara på just nu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Stort lycka till!
Jag gör samma sedan fyra år på Koh Samui i Thailand. Det fungerar kalas tycker jag. Visserligen kan det strula ibland men det är nog pga av mänskliga faktorn och bristande kompetens (även från min egen sida) så det hade hänt även i Svedala. Ekonomiskt funkar det också. Inkomsten är bra och jag betalar förstås mindre skatt här än i Sverige. 15% istället för 50. Jag har 2-4 mbps lina och det är väl ingen rekordhstighet men ganska skapligt för att vara här.
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Låter riktigt kul, lycka till!
|
|||
![]() |
![]() |