FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan jag ska utveckla hemsidor i VisualStudio men jag har stött på ett problem.
Vilken ska man välja? Det finns en massa olika men jag skulle vilja ha för just WEBBB dev. Vad använder ni och vad kostar det samt vart köpte ni det? Jag kodar i ASP.NET C# |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag kör Visual Web Developer 2005 Express Edition, den är gratis och kan laddas ner på Asp.net.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Har man rätt att utveckla till kund med det?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Absolut. Både ramverket och sdk:t har alltid varit fritt att ta hem. Det är själva utvecklingsmiljön som Microsoft tar betalt för, men inte express edition då som Frej nämner. Enda haken är att det saknas en del bra funktioner i express edition som finns i de andra versionerna.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Om jag inte har helt fel så tror jag du tjänar på att köpa en vs licens där msdn prenumeration ingår så du fritt kan ladda hem windows server och sql server för din utvecklings/test miljö och även alla olika os för att testa applikationerna i. Jag har goda erfarenheter av Dustin, dom jag har talat med där har varit duktiga på att föreslå bra lösningar i microsofts djungel av licenser.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
tack för alla svar ska testa med dustin!
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|