FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag hade tidigare registrerat en flock domäner via JX.se sedan och eftersom deras system (och det mesta annat inom företaget) inte fungerade som det skulle fick jag ingen påminnelse om förnyelse. I sista stund lyckades jag (trodde jag) rädda de som var av värde för mig. JX skickade ett mail som sade att domänerna jag listade skulle förnyas inom kort enligt besked från USA. Givetvis fungerade inte heller denna kommunikation som den skulle och bara ett fåtal av de domänerna jag önskade förnya förblev i min ägo.
Vad gör man i det här fallet? Jag har försökt kontakta JX men inte fått något svar alls. Tänker givetvis försöka flytta domänerna från det sjunkande skeppet.
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Mitt svar på din fråga är att jag skulle ha lämnat in en stämmningsansökan direkt.
Ja menar, en av domänerna kunde ju ha varit hela ditt levebröd som gick i stöpet. Så ansvarslös får man bara inte vara. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Håller med, det är väldigt ansvarslöst om det har gått till på det sättet. Sådana saker gör ju att iis får vatten på kvarnen med sina direkt registreringar...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Skulle en stämning verkligen ge något? Tveksamt i mina ögon.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Om du reggat hos JX kanske TBA Media tagit över detta också? Prova mejla dom på [email protected]. Kanske ett long shot, men värt att prova. Hoppas jag förstod din fråga rätt ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har de flesta av mina domäner hos Loopia numera även om jag inte har något webbhotell där ännu men det lutar åt det när min första svenska sajt lanseras. Har någon domän hos Directnic och ytterligare någon snappad hos Mydomain. Ett fåtal ligger som sagt var kvar hos JX (de som blev omregistrererade). Loopia är snabba och effektiva och dessutom lätta att få tag i om något skulle fela. Det viktigaste är ju att kommunikationen fungerar samt givetvis att man står som ägare på domänerna.
Det är ju möjligt att TBA Media har hand om domänerna jag har kvar hos JX men har ju förlorat den viktigaste som jag hade långtgående planer för. Som ägare till denna står nu "DomainsByProxy.com".
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi har inget med dessa domännamn att göra. Vi har tagit över webbhotellkunder ifrån JX som har haft Windows-paket. De domännamn som är kopplade till de avtalen har vi också men vi har inga enskilda domännamn.
Alla domännamn som ligger hos oss och som tidigare legat hos JX har vi full koll på så det behöver man inte oroa sig för. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
VIP
|
Kolla med Håkan han har hjälpt mig mkt smidigt med snabba svar & handling gällande domäner hos JX.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|