FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej!
Workey släppte häromdagen Workey v1.0, d.v.s den färdiga versionen av Workey, men jag tycker fortfarande sidan inte är så nytänkande som dom lovade. Mycket fult och kasst "interface". Dom har många jobb, men dom får ju se till att presentera dom väl också. Nä, tummen ner. Vad tycker ni? www.workey.se Här står det lite om dom i diverse tidningar: http://workey.se/about_press.php |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag förstår inte hur de lyckas få så mycket uppmärksamhet. De har ingen unik edge what so ever. Ingen UPS. Det är bara sorgligt att allt som backas av Holstein får "credd" pga. hans namn.
Fast jag är inte avundsjuk. Bara bitter ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Känns inte alls het men det gör inte ams.se heller, design är inte allt.
Content is king... Vad farmor tycker är snyggt på webben är förmodligen långt ifrån vad jag tycker är snyggt. :-P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hur svårt kan det bli att skrapa platsbanken.ams.se?
Fullt med utgångna jobb, jobb som inte har något alls med sökordet att göra och dubletter. Testa att söka på php-programmerare och sortera på datum. Listan toppas av "Motorintressarad säljare". Först på andra resultatsidan finns en annons för ett PHP-relaterat jobb. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Skillnaden är att jag aldrig försökt marknadsföra en så tattig tjänst som Workey. Och jag tror inte jag skulle klara det heller. USP:en är antagligen att det är en kvinna som ligger bakom tillsammans med att hon sitter på Iqube. Två kvaliteter jag saknar, vilket förklarar varför jag inte skulle lyckas. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Så tokig är den väl inte...är väl ungefär samma som alla andra jobbsajter. Du behöver inte vara bra eller bäst för att få uppmärksamhet. Du kommer långt med marknadsföring och PR.
De godaste burgarna finns i mitt tycke inte hos MCdonalds och ändå är de störst. KFC är otroligt dåligt med ändå är de grymt stora över hela världen. Har alla deras kunder dålig smak eller är det fel på mina smaklökar? Eller är de duktiga på att marknadsföra sig? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ja de har som sagt sedan tidigare fått otroligt stor uppmärksam. Frågan är dock om den är så mycket mer nytänkande.
Mer om Workey hittar du i den tidigare tråden: http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...&hl=workey&s=wn
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är mer fascinerad över familjeapoteket som nämns i samband med en artikel om workey. Också Holstein och 2,5 miljoner har affärsänglar gått in med. De har varit och kommer att vara med i TV, .m.m. Borde de inte med några millar kunna fixa en bättre och snyggare webbshop och kanske lite fler produkter. Fast affärsidéen är inte dum, om det sker en avreglering av apotekets monopol är de redo.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|