FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ibland är det lite tråkigt när man inte är nogrann med det man gör. Vi som driver många sajter samtidigt vet ju att man lätt kan glömma att kontrollera en sajt när den egentligen behöver det som mest
![]() Jag säljer presentartiklar, trycksaker sedan ca 5 år tillbaka. För ungefär 2 år sedan startade jag en webshop där jag skulle sälja dessa reklamprylar. Eftersom den sidan inte gav så mycket försäljning så tänkte jag inte så mycket mer på det, utan sålde till de kunder jag redan hade och till de nya som fått rekomendationer från någon. På nätet sålde jag bara 5 ordrar. Nu hade jag lite tid över en dag så satte jag mig på den sidan och testade lite så den fungerade. Det visade sig att formuläret vid beställningen var felkodad, så man var tvungen att fylla i alla fält på ett speciellt sätt, helt utan mellanslag ![]() I den shoppen jag hade har varje ny order fått kommande ID 1,2,3,4,5... Nu fick jag även ett mail från en kund som undrade var hans trycksaker var ![]() Snacka om att man blir less och samtidigt mer motiverad till att göra allt rätt och kontrollera några extra ggr innan man blir nöjd! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ajaja =(
Förhoppningsvis är många av beställningarna folk som försökt fleralet gånger. Olyckligt att det ska ta 12.000 kunder innan någon klagar =) Se det positivt, nu kanske du kan öka din försäljning! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ja, men jag tror att det handlar minst om iaf 30% av alla 12 000 ordrar som var unika och rätt. Det kan varit många fler än så men det är ändå rätt många nya kunder som man nu missat hur man än tittar på det.
Ja, jag försöker se det positivt ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Lider verkligen med dig!
..men att det dröjde till order 12 278 innan en kund hörde av sig.......verkar ju helt makalöst otroligt.. :huh: Ta som vana att göra en test-beställning ett par gånger i veckan. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tyckte också att det var konstigt att ingen tidigare klagade, men det bevisar ju bara att man inte ska förlita sig på att kunden hjälper till att påpeka fel, för det gör de oftast om de betalt i förskott inte annars.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kan ju också varit någon form av spambot som gjort 12000+ formulär-postningar.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
En bekant driver en webbshop och gör testbeställningar minst en gång i veckan.
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Ajdå inte roligt alls :/
Var med om en liknande sak igår då en kompis upptäckte att hans webshop blev helt blank i ie medans den funkade fint i firefox, tydligen så hade analytics koden han skjutit in för någon månad sedan hamnat lite fel så det blev error i javascriptet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
då är man inte ensam iaf
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|