Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Debitering vid ångerrätt

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-10-11, 10:47 #11
MAT MAT är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2005
MAT MAT är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2005
Lagen är som den är och är den bra?
-Ja o nej!

Internet kunderna kan ju leka som de vill.
Företag kan mer eller mindre gå under om det inte finns någon retur rätt åt andra hållet dvs företaget till sin partner lleverantör/distributör etc.

ponera följande:

Kund x beställer en produkt som normalt inte finns på hyllan för 70.000:-
Produkten beställs hem.
Du har 5 sådana kunder á 70.000:- x 5 = 350.000:- !

Alla hämtar ut sina beställningar men ångrar köpet och har inte nyttjat varan....
Dvs öppet köp enligt distanslagen.
Grattis...om det inte finns retur möjlighet åt andra hållet dvs till den ev grossisten etc etc..

Vi har varit förskonade från detta, men har haft de som inte löser ut paket osv.

Jag hade en affär i vår butik förra veckan som kunden ångrade sig efter att vi hade beställt hem 1/3 av det kunden ville ha.. 2/3 fanns i lager.
Så 1/3 låg i luften och var på ingång...
Hand peng fanns på 1/3...men jävlar vilket liv när vi förklarade för kunden om att vi inte är vana vid att man ångrar sig efter att affären är klar och produkter ligger för kunds räkning samt inkommande beställning.

Kunden å ropade öppet köp samt ångerrätt, vilket tyvärr inte lagen har något att säga vid butiks försäljning...
Jag förklarade för "kunden" att det finns kostnader vid ett avhopp samt att de produkter som fanns i lager "bokades" upp och andra kunder inte kunde ta del av.

Ett jävla liv men kunden lugnade sig när jag tryckte ut från ARN/konsumentverket vad som gäller vid köp i butik.

Vi tog endast ut postens avgifter, då det kom in nya ev kunder i butiken och inte ville förlora ev köp...Men sur var det i alla fall..
MAT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017