FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hallå,
jag har beslutat mig för att sälja worldofwar.se pga tidsbrist. Jag har dock stora problem med värderingen! Vad är sidan värd? Sidan har idag runt 40 000 unika besökare i månaden enligt GA, varav väldigt många återkommande och personer som vandrar runt på olika sidor innan de drar sig vidare (=många sidvisningar). Augusti månad enligt Google Analytics: 44 000 helt unika besökare 720 000 sidvisningar 5 min genomsnittlig tid på sidan tack på förhand för hjälpen! Det betyder mycket! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hur många medlemmar har ni?
Hur mycket jobb är det för att hålla sidan aktiv? Du säger att ni kör ideelt, men jag ser annonser? Spons? Det är de främsta och mest intressanta jag kan komma på so far. Annars tycker jag du har gjort ett riktigt bra jobb. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Gav dig en liten calc i din andra tråd.
Lite att suga på iaf. Sedan går det alltid att tjäna bra mer om man hittar en perfekt nisch. Alternativt betaltjänst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jobb... Ja du, just nu skrivs alla nyheter av ideellt arbetande personer och forumet modereras av desamma. Svårt att säga, men de flesta spelsidor brukar iaf kunna hitta folk som gratis modererar forumen. Sen om man vill betala för nyhetsskribenter är det ett val varje webmaster får ta. Två av annonserna är mina och en är till webbhotellet som, ja, är sponsrat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Antalet medlemmar är ju högst intressant, eftersom sajten inte i nuläget har några annonser som skapar intäkter. Det är ju en del av sajten.
Och varför har ni inte haft det? Annonserna skapar ju mervärde för dina medlemmar, om de är inom samma nisch. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi har varit annonsfria för att vi helt enkelt inte har velat ha annonser på sidan. Så enkelt är det. Får vi dock inget vettigt bud nu kommer vi att göra helt om och lägga ut annonser och på annat sätt försöka utveckla verksamheten.
Att annonser skulle skapa mervärde tycker jag snarare är något som är skapat av annonsörerna än något majoriteten av besökarna skulle tycka. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Madoor: Tex annonser för butiker som säljer datordelar, företag som säljer kläder (med tryck för spelet mm), osv som är inom samma genre fast inte inom samma verksamhet gynnar er alla. Du förmedlar dom kunder och dom ger dig pengar för det.
Kliar du min rygg så kliar jag din. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|