FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Den kund som är beredd att betala så pass höga klickpriser är oftast väldigt insatt i ämnet, sannorlikt beror det på att de har varit kund länge hos 3:e parten och vuxit sig in i mediet och följaktligen lärt sig en del under resans gång. Och då kan jag garantera att den procentuella ersättningsnivån har ersatts av en fast månatlig kostnad för att sköta kampanjerna oavsett kundens spending hos ex Google, och sannorlikt så har de tagit över betalningsansvaret till google via ett eget kreditkort. Och är kunden trotts allt inte beredd att ingå i ex årsavtal så tror jag de flesta företag har mindre procentuella påslag för större summor på klickpottar dessutom. Det är ju dock lika viktigt att 3:e parten vet mängden arbetsinsatts som krävs för att ge fast pris, Om kunden vill ha kampanjer månadsvis så är det mer jobb än om de använder Adwords som ett substitut för dåliga placeringar i ordinarie träfflistan. Men för att knyta an vad trådens ursprungligen handlade om så är det bättre med procentuella påslag än att betala fasta klickpriser enligt vad som skrivits innan. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|