Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Liten fråga ang. A-BETTER-TRAFFIC.COM

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-09-25, 09:29 #11
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Finnmera
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus500
Jag har svårt att se att det här är bäst för kunden. Med ett procentuellt påslag kommer ju säljaren tjäna mer ju sämre affärer det blir för kunden. Bättre då att ta ett timpris och ta betalt för det arbete man faktiskt lägger ner.
Kan du förtydliga lite Vad du menar med det påståendet ?
Det var väl ganska tydligt. Ju mer annonsören betalar per klick desto högre blir förmedlarens provision per klick. Därmed kan det anses ligga i förmedlarens intresse att driva upp priset per klick.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-25, 15:33 #12
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2005
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Citat:
Originally posted by -Finnmera@Sep 25 2007, 08:43
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus500
Jag har svårt att se att det här är bäst för kunden. Med ett procentuellt påslag kommer ju säljaren tjäna mer ju sämre affärer det blir för kunden. Bättre då att ta ett timpris och ta betalt för det arbete man faktiskt lägger ner.
Kan du förtydliga lite Vad du menar med det påståendet ?

Det var väl ganska tydligt. Ju mer annonsören betalar per klick desto högre blir förmedlarens provision per klick. Därmed kan det anses ligga i förmedlarens intresse att driva upp priset per klick.
Jag misstänkte att det var så han menade, men vill ändå få det förtydligat.

Den kund som är beredd att betala så pass höga klickpriser är oftast väldigt insatt i ämnet, sannorlikt beror det på att de har varit kund länge hos 3:e parten och vuxit sig in i mediet och följaktligen lärt sig en del under resans gång.

Och då kan jag garantera att den procentuella ersättningsnivån har ersatts av en fast månatlig kostnad för att sköta kampanjerna oavsett kundens spending hos ex Google, och sannorlikt så har de tagit över betalningsansvaret till google via ett eget kreditkort.

Och är kunden trotts allt inte beredd att ingå i ex årsavtal så tror jag de flesta företag har mindre procentuella påslag för större summor på klickpottar dessutom.

Det är ju dock lika viktigt att 3:e parten vet mängden arbetsinsatts som krävs för att ge fast pris, Om kunden vill ha kampanjer månadsvis så är det mer jobb än om de använder Adwords som ett substitut för dåliga placeringar i ordinarie träfflistan.

Men för att knyta an vad trådens ursprungligen handlade om så är det bättre med procentuella påslag än att betala fasta klickpriser enligt vad som skrivits innan.
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017