Citat:
Originally posted by elprisguiden@Sep 18 2007, 11:45
Tabeller är inte onda, tabeller är väl utprovade medel för att strukturera innehåll på en sida och få saker och ting att förhålla sig til varandra.
Div har sina fördelar men saknar tabellens fördel att kunna anpassa sig efter hur stora cellerna är och alltid ge ett korrekt resultat.
Med tabeller slipper man också en massa extrahack för att komma undan IE och FF:s enpixels-fel.
Pröva gärna div, fungerar det på din sida så kör på, men vänta med att lägga ner för mycket tid på avancerade div-konstruktioner för sakens skull innan webbläsarna vuxit ifrån barnsjukdomarna.
|
Släng inte ur dig saker när du inte alls vet vad du pratar om. Det enda det gör är att andra som kanske tror att du vet vad du pratar om tar åt sig av vad du skriver. Istället för att starta en längre diskussion så skulle vi helt enkelt kunna göra ett test. Du tar fram en design som du tycker är helt omöjlig* att få till "med divar", så gör du den med tabeller. Jag gör om hela sidan i riktig kod så får vi se om jag lyckas - så kan vi sen jämföra hur våra html-filer ser ut.
* Med omöjligt så menar jag även/istället "tar längre tid" / "är krångligare".
De enda som häver ur sig sånt här är folk som inte kan tillräckligt om HTML samt CSS och som efter att försökt göra ett par med komplexa designer har misslyckats och därför bestämt sig för att "tabeller visst är bra för design!"
/Robert