| FAQ | 
| Kalender | 
|  2007-09-18, 17:56 | #1 | ||
| 
 | |||
| Nykomling | 

Säg att jag på en sida har en vanlig struktur med Huvud, Meny, Innehåll. Fot Innehållet ligger i diven "content" och det innehållet ska alltså på vissa sidor hämtas från en annan url. Går detta att göra med PHP? iFrame etc är inte aktuellt som lösning. | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2007-09-18, 18:26 | #2 | ||
| 
 | |||
| Flitig postare | 

Du vill ladda in content i den div:en efter sidan har skickats till användaren va? Annars förstår jag inte vad problemet är.
		 | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2007-09-18, 18:37 | #3 | ||
| 
 | |||
| Nykomling | 

Weaver:  Så här: Allt på sidan finns på www.mindomän.com men säg att jag har en knapp som heter nyheter, jag klickar på den och då kommer www.en-annan-domän.com/sida.html upp i min div. Så egentligen som en iframe fast jag vill ha det i en div istället   | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2007-09-18, 18:41 | #4 | ||
| 
 | |||
| Har WN som tidsfördriv | 

hämta content med php/asp visa det med javascript
		 | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2007-09-18, 18:43 | #5 | ||
| 
 | |||
| Nykomling | 

hehe melin du får det att låta så enkelt   har testat det och det funkar MEN navigationen i sidan man inkluderar vill inte fungera när den hamnar på min sida. | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2007-09-18, 18:49 | #6 | ||
| 
 | |||
| Har WN som tidsfördriv | 

Ajax    | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2007-09-18, 18:51 | #7 | ||
| 
 | |||
| Nykomling | 

KarlRoos Gärna lite mer precist tack  Problemet är att när jag navigerar i den inkluderade sidan att så fort jag klickar på en länk i den så hoppar den ur diven och blir en egen sida, så man ser alltså inte längre att man är på min sida. | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2007-09-18, 21:16 | #8 | ||
| 
 | |||
| Klarade millennium-buggen | 

bseller: <?php $url = 'länken till sidan jag vill ha'; $content = file_get_content($url); $content = str_replace('href="', 'href='proxy.php?url=', $content); echo $content; ?> Snabbt o fult. | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2007-09-18, 22:14 | #9 | ||
| 
 | |||
| Supermoderator | 

vet inte om det går och orkar inte testa, men du kanske kan skapa en iframe i diven?

__________________ Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2007-09-19, 20:14 | #10 | ||
| 
 | |||
| Har WN som tidsfördriv | Citat: 
 | ||
|   |  Svara med citat | 
| Svara | 
| 
 | 
 |