FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tjena.
Är det någon som har öppnat någon webbutik "live" med magento. Ska dra igång en sajt och tittar lite på det. Har tidigare använt oscommerce, men det börjar kännas lite gammalt. Är det säkert än magento? De har ju ännu inte släppt något annat än beta version. Tack på förhand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Gör det inte, det är inte bra än och det är inte rekommenderat av Magento själva att ha den i gång live. Det som finns ute nu är bara en preview version.
Oscommerce är väl beprövat och fungerar men det är inte vackert, enkelt eller modernt. Själv så tittar jag på Cubecart v4, det är väl ett slags mellanting. Nackdelen är att det inte är gratis men det är en liten summa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Någon som vet när en "stable release" kommer?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
ingen aning. Jag och min man har bråkat med Magento och alla deras specialgrejor man måste ha installerat på servern får att köra den. Han tycker att en del av de inställningarna man måste göra och programmen man bör ha är att ta lite lätt på säkerheten. i och för sig är han lite miljöskadad, men det fick mig lite tveksam måste jag erkänna.
Nu har vi skapat en egen server hemma för att leka, och då ska det väl inte vara ngn fara. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Januari - Februari.
Om du använder sökfunktionen på deras forum, eller läser på deras sida kan du läsa dig till mycket själv. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag blev faktiskt besviken på magento. Har provat så gott som alla e-handelslösningar jag fått tag på, Magento var den absolut mest krångliga att installera. Fick kämpa på bra länge innan någonting fungerade. Sen är Magento väldigt stort, har för mig att det var ca 115mb som grundinstallation.
Som sagt, säkrast är ju att vänta en stabilare release. Jag skulle då inte våga köra Magento i en "live" shop :huh: Har skrivit lite mer om eländet på bloggen min ifall någon är intresserad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Framtida versioner av Magento kommer att vara mycket mycket mindre än 120 mb.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det är första preview releasen. Kan knappast räknas som beta utan ALPHA.
Den innehåller såväl hela SVN katalogen och en demobutik. Därav den stora installationen. Nästkommande versionen kommer ligga runt 30-40 mb. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|