FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
När jag har sökt igenom inläggen här på WN om Jajja verkar många ha en rätt negativ attityd till dem, men jag har inte hittat några konkreta klagomål utan det har som sagt mest varit allmänt negativa/nedlåtande kommentarer.
Jag blev uppring av en kille från Jajja och lät honom prata på om bla deras tjänst Wordplus. Är det några här som har erfarenhet av Wordplus eller Wordplus Database som det handlar om i mitt fall? Negativ/positiv feedback? Enligt Jajja består själva omptimeringen av sajten genom att de går igenom den och sedan ger förslag på förändringar som bör förbättra sajten i sökmotorerna. Hur ser dessa genomgångar och förslag på förbättringar ut? Känns inte så lönt att slänga ut 10 000 kr/år om man skulle få en halv A4 med lite tips om att man bör ha sökorden i title-taggen osv... Även tips och positiv/negativ feedback på andra svenska SEOs mottages tacksamt, antingen i tråden eller via PM. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
jag har testat jajja prospect och har egentligen inget negativt att säga om varken Jajja eller prospect tjänsten. Enda anledningen till att vi inte använder dem idag är för att priset inte passade oss. Det enda negativa som jag har hört om jajja är att det vissa fall varit oklart om det verklgen är dom eller någon annan som har utvecklat tjänsten.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Hittills har jag bara sett kunder de har som ligger dåligt tid på google m.m. Dåligt med inkommande länkar m.m. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag gillar j@jja
![]() Har redan fått en handfull kunder som varit missnöjda med vad jajj@ har presterat! Senaste kundens metataggar var helt åt helskotta fel.... Titletaggen innehöll över 100 ord... och ett flertal hade inget med kundens verksamhet att göra. Descriptiontaggen tror jag var 3 gånger så lång som den bör vara..... Många av de angivna sökorden var inte ens var i närheten av kundens verksamhetsområde. dessutom var flera sökord angivna mer än 5 gånger. (finns ingen anledning att skriva in samma ord mer än en gång) All respekt för j@jja och deras kunskap men det är väl det minsta man ska kunna kräva att meta blir rätt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
.. och för att spä på lite: visst brukar man säga typ "Skomakarn's barn har dom sämsta skorna" så om man kollar upp jajja så är dom inte ens sökmotoroptimerade själva. Dom ligger mycket risigt till på keywords som en seo borde optimera för... =P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
I övrigt är det bara en opartisk i denna tråd som har erfarenhet av Jajja och denne hade inget ont att säga om deras andra tjänster. 1-0 till Jajja. Och precis som Christian säger, "men jag har inte hittat några konkreta klagomål utan det har som sagt mest varit allmänt negativa/nedlåtande kommentarer.". Ville bara säga att kritik skall baseras på fakta.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det är ganska vanligt att man testar nya rön på sin egen/egna site/-er och inte på kundernas. Något egenintresse att optimera sig själva borde det finnas, om så än må vara endast i reklamsyfte. Men jovisst, jag tror inte dom får sina kunder via sökmotorer; konsultverksamhet fungerar oftast inte så. Det gäller att ha bra säljare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Intressanta svar och det kanske är så att det generellt är bättre att vara en stor kund hos ett litet företag än en liten kund hos ett stort företag i dessa sammanhang.
För mig är sökmotoroptimering en prioriterad fråga och det är frustrerande att inte veta vem som är bra/bäst. Vill jag ha en bil, TV, säng eller liknande vet jag var jag ska vända mig om jag vill ha det bästa. När det gäller SEOs är det betydligt svårare att veta vem som är bra, men man får väl helt enkelt välja något företag och stanna vid det om man blir nöjd och lämna det om man blir missnöjd. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|