FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag företräder en organsiation som har börjat driva en ny musikportal, som vänder sig till musiker och lyssnare inom en specifik genre, alltså en väldigt nischad publik. Vi har gott om utrymme för annonser för kommande konserter och festivaler i genren och det finns både statliga/kommunala och privata aktörer som torde vara intresserade av att annonsera, även om många av annonsörerna inte har särskilt mycket pengar själva. Biljettpriser för evenemangen ligger oftast på mellan 100 och 200 kronor. Allt är så att säga mycket seriöst och jag tror inte att annonserna kommer vara blinkande flashanimeringar för Bamsetidningar och liknande. Vi kan registrera antal visningar och antal klick på annonserna och annonsörerna kan själva gå in och ändra på sina annonser och "se hur det går". Annonserna kommer alltså att ha ett reellt värde för besökarna. Vi tänker inte ha Googleannonser och vi tänker till en början köra med max tre annonser per sida för att inte störa. Om en besökare får syn på ett evenemang, klickar på det och sedan går på evenemanget så har vi ju skapat ett rätt bra värde för annonsören och det kanske är värt några procent av biljettpriset? Exakta antalet besökare per månad är förstås svårt att sia om till en början, men tar vi betalt per visning resp klick så det spelar kanske mindre roll. Så... Vad ska vi ta för att ligga på en rimlig nivå? Väldigt tacksam för svar! Pettrer |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
1 kr klick eller 0.001 kr till 0.005 kr per visning hade jag nog tagit ut!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
varför inte båda? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Stort tack för svar. Det var ett finfint lamadjur förresten! ;-) Tjaa, AdWords ser litet billigt ut tycker jag, men man kanske kan ha dem undangömda eller nåt. Själva poängen är att ha annonser som är oerhört relevanta så att besökaren tar till sig dem och har nytta av dem, och det är sällan eller aldrig AdWords. Rent logiskt sett borde vi alltså ta ut mer per visning än AdSense gör (och sedan lägger de väl på 100 % eller nåt gentemot annonsören?). Två öre per visning således och säg 1,50 per klick? Pettrer |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|