FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Gjorde en sökning på forumet utan att hitta nåt. Det anses ju bra att ha sökord i filnamn vilket jag tagit fasta på, men om man vill ha sökord med åäö. Hur ska man göra då? 1. www.doman.se/få-fräscha-sökord.html kan ju vara lite dumt kanske eftersom folk som inte har rätt webbläsare inte kan läsa filern? Eller? 2. www.doman.se/fa-frascha-sokord.html är ju inte heller bra eftersom Google inte har en aning om vilken fras jag egentligen syftar på, eller hur? Alternativet 3. http://www.doman.se/mottaga-trevliga...ngsfraser.html dvs, en massa (sämre) synonymer är ett tredje alternativ. Vilket alternativ är att rekommendera. Fungerarar 2:an över huvud taget (det är så jag gör idag)? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Urlen är främst viktig för besökarens klickvillighet. Jag bryr mej inte så mycket om det ur SEO-synpunkt (om man med SEO enbart syftar på placeringen i serpar).
Har t.ex. siter som träffar 1:A på konkurrensutsatta ord men med helt tokiga urler. Så 2:an funkar bra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Bra, då slipper jag ändra något och kan behålla det snyggt utan att förlora speciellt mkt i SEO.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Du kan skriva om åäö i dina filnamn.
Så här: å = aa ä = ae ö = oe Det är bra ur SEO-synpunkt då google tolkar det som åäö. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Google skriver inte om åäö till aa, ae eller oe.
Det är ren text som gäller om du vill ha någon seo-nytta av din url. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Bevis att det inte gör det |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det betyder inte att Google inte tolkar det så. Snarare att vanliga användare skulle börja undra varför ordet "klaedmaerken" är i fetstil. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tror det var så förr, men omskrivningarna fungerar inte längre. Så antingen använder man a och o eller så får man greja med teckenkodning för urler.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|