FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har en kund som blev medlem på BoPunkten i mars, och som har hört av sig idag och varit missnöjd. Vi fick in nästan 70 lägenheter i det område kunden söker bostad under den period hon var medlem.
Hon skriver följande: Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag hade bett henne förklara vad som är "totalt värdelös" och "meningslöst" med tjänsten.
Hon pekar ju inte på något konkret hon tycker är dåligt utan bara i allmänna ordalag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Varför är kunden missnöjd? Av ditt citat kan jag bara gissa mig till att sidan inte fungerade den tid hon var medlem, vilket jag tycker låter konstigt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Förstår inte heller varför hon nu vill fortsätta vara medlem om det nu var "totalt värdelöst".
Känns som om hon bara försöker bluffa till sig pengar. Riktigt dålig stil att "hota" med att ge din sajt sämre rykte. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Vi har gjort ett utskick till gamla kunder och bett om kritik och tankar om internetbaserad bostadssökning inför en remake av vår sajt.
Hennes svar på utskicket var: Citat:
Citat:
Nu är jag lite kluven över vad jag skall svara. Jag har inga problem att bjuda på medlemsskap, men just det faktum att hon hotar oss gör att det känns som att jag accepterar hoten om jag ger henne förlängt medlemsskap. För övrigt förstår jag inte varför hon känner sig grundlurad, eftersom det faktiskt har kommit in lägenheter under den tid hon vart medlem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Mitt svar blev:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kanske en aning aggresivt. Det är svårt att hålla huvudet kallt och det är klart att man blir både sur och riktigt förbannad på det som kommer in ibland.
Titta gärna i Mats tråd om den provkörda dockan. Försök vara så saklig och trevlig som möjligt även om det tar emot. Vad svarade hon på det hela då?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
FABIAN!
Det är faktiskt som så att vissa kunder aldrig blir nöjda! Du skulle i princip kunna ge bort nyckeln till din firma och fortfarande hörs stön o frust! Man brukar säga att kunden alltid har rätt! Jag tänker i bland, "kunden har alltid fel! skulle kunden ha rätt så "plussar" jag rejält! Jag tror allt handlar om ödmjukhet och ställa motfrågor och låta kunden "prata" av sig! Skulle det dock komma till en punkt när det inte går att lösa... Får kunden den avgörande bollen....(Hur den vill göra, ev driva saken vidare etc) Det är faktiskt som så att "kunder" som denna som hotar att "prata" en massa smörja till andra personer och förstöra för ev upp kommande framtida kunder... Redan har gjort allt i sin makt just för att "pajja" ditt rykte... Så med andra ord, kommer du inte att få "creds" av henne senare.. Hon kommer inte att ringa runt till sina bekanta och tala om att du gav goodwill... Det är redan försent... Utan gör en "risk-analys" kommer denna kund att ge mig något i framtiden? Vad gör det för skillnad om jag erbjuder goodwill på detta case etc etc... Man får bita sig både en o två gånger i läppen i bland... Lycka till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Har ni några som helst garantier på att det ska finnas bostäder?
Det kanske var för svårt för kunden att leta? Hur som helst, det var ju olyckligt att det blev som det blev. Pengar kan du inte betala tillbaka, men du kan bjuda på [tidsperiod] gratis medlemsskap, för att kunden ska få se att tjänsten har blivit större, enklare, bättre. Har du garanti på att det ska finnas bostäder, och det inte finns det, så tycker jag att det är lite sent av kunden att höra av sig nu. Kunden borde ha hört av sig direkt och deklarerat sitt missnöje. Missnöjda kunder kommer det alltid att finnas. Ofta handlar det bara om missförstånd. Läste någonstans att MS hade gjort en undersökning bland Office-användare, för att ta reda på vilka funktioner de helst skulle se i kommande versioner av Office. Tror att det var 70% av de mest efterfrågade funktionerna som redan fanns. Det kanske är för krångligt bara.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Vi har inga garantier att det skall finnas lägenheter som matchar precis vad man önskar, eller att man kommer få ett kontrakt, det är ju alltid uthyraren som avgör vem han eller hon vill hyra ut till.
Här är det senaste svaret: Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|