FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej
Får följande fel: Error 1214 (HY000) : The used table type doesn't support FULLTEXT indexes När jag försöker göra: ALTER TABLE bookmark ADD fulltext (description); på en tabell som heter bookmark där description är MEDIUMTEXT. Exemplet har jag fått från nätet alt. en bok (kommer inte ihåg vilket). I det exemplet ska det dock fungera. Jag har Mysql 4.1 och tabellen ska vara MyIsam men är inte helt säker på hur man kollar det. Någon som vet hur man kan göra? Vad som är fel? Har hittat 5-7 postningar i andra forum och alla har varit obesvarade. Bonusfråga: Hur stänger man av pip-ljudet i Windows kommandotolken (driver mig vansinnig! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Helt otroligt, efter fyra timmars sökande slänger jag upp denna tråd...och löser problemet 2 min efteråt!
![]() Tänkte åtminstone inte låta denna tråd bli oavslutad så här är lösningen: InnoDb stödjer inte FULLTEXT vilket MyISAM gör. Trots att jag tyckte mig ha angett MyISAM som tabell (på många olika sätt) så verkar det ha blivit satt till InnoDB ändå. Jag löste detta genom att ändra i my.conf . Där fanns det en rad som sa att default table var InnoDb, denna ändrade jag till MyISAM. Startade om Mysql och sedan fungerande det. Återstår bara pip-ljudet ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Skriver du "SHOW TABLE STATUS" så kan du se vad för typ av engine du har. Vill du konvertera till exempelvis MyISAM från InnoDB kan du skriva:
ALTER TABLE tbl_name ENGINE = MyISAM; |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
* Visa -> Visa dolda enheter * Non-Plug and Play Drivers * Högerklicka och välj egenskaper för beep. * Fliken driver. Mvh |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|