FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
tänkte höra vad ni andra anser att domänerna schäfer.se & schafer.se är värda, i paketpris. Det finns i Sverige mellan 400 000 - 600 000 schäfrar. Så vad tror ni? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
De är givetvis värda så pass mycket någon är villig att betala. Gissningsvis 1000kr +- 1000kr.
Slänger du upp dom, ser till att hamna som nr 1 på google och kan redovisa lite statistik som visar på ett antal unika om dagen så kanske du får någon tusenlapp till. Kan du sedan påvisa att du tidigare tjänat XX$ genom annonser på sidan så får du ytterligare pengar osv osv. När du tillslut börjar inse att sidan drar in $100 i månaden efter massa jobb så kanske priset hamnar runt 10.000kr. Ett alternativt svar skulle kunna vara 400kr. Vilket föredrar du? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag skulle gissa på priset beror på hur mycket man kan få någon kennel att betala för dom.
Kanske 5000:-? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Som Pitbull skrev i tidigare tråd någonstans. Hund och Kattraser är sällan populära namn just för att uppfödarna inte brukar vara villiga att betala för dem. de ser itne värdet helt enkelt, men det kanske kommer.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Gör som kristofer sa för att får ut högsta värdet. Gör en sidan med gratis forum och lite fakta om schärar till och börja med så kommer du öka värdet på namnet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Mitt råd: Håll på dessa i 2-5 år. Med tanke på de summor som schäferuppfödningen och schäferaveln i Sverige omsätter så skulle jag inte bli förvånad om du får minst 100 000 kr för dessa två när "schäferindustrin" vaknar. Parkera namnen på Sedo.se så länge, då får du besökstatistik, reklampengar och kan börja ta emot bud utan ansträngning.
Grattis till två suveräna hund-domäner förresten! /S |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|