Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Någon som har senaste macbook pro 17"

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-08-18, 15:18 #1
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
Flitig postare

Kanske inte så många som just gått från pc till just denna laptop specifikt men det är mitt läge nu och jag darrar varje jäkla steg på vägen haha...

Så om någon har erfarenheter från ett liknande byte så får ni gärna dela med er av era erfarenheter för jag är skitskraj hahaha

Så som det ser ut i dagsläget så kommer jag beställa den senaste macbook pro med extra highres skärm för ytterliggare en tusing och hutta ut ramminnet och köpa 4gb från något billigare ställe än apple själva. Jag har dock aldrig använt mac i huvudtaget innan så jag är halv skräckslagen på att jag slänger 25+k åt skogen och ångrar mig.. Men den bittra sanningen för mig hittils är att jag inte hittat någon laptop som känns bättre än denna jäkla mac :/

(om någon undrar varför jag vill ha en enorm tingest som 17" så är det främst för jag klarar fasen inte av att jobba med min bildbehandling på en liten skärm)
Frost är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-18, 15:58 #2
xsajts avatar
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
xsajts avatar

Reg.datum: Aug 2006
haha, vet precis hur det känns. Dock bytte jag från pc till en vanlig macbook. Hade aldrig innan använt mac heller.
Är man en van dator användare så lär man sig mac väldigt fort. Är själv helt överlycklig över min mac och varje gång jag sätter mig framför en pc så blir jag så trött på allt. Allt känns så jävla mycket smidigare med mac och för min del gick övergången med program väldigt smidigt. Beror ju på vad du ska använda för program, kanske kan vara värt att kolla upp innan.
Tycker mac är ett självklart val, om du nu inte är en inbiten gamer (spel funkar iofs säkert bra på pro)

Har faktiskt till och med fått min pc användande bror att byta till mac, han är också helnöjd
xsajt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-18, 17:30 #3
AndreasE AndreasE är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2007
AndreasE AndreasE är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2007
Bytte för 2 år sen. Inte för att jag var fundamentalistisk mot MS utan för att förnya mig helt enkelt. Är jävligt nöjd med hårdvaran o trivs du inte med osx kan du ju köra windows utan större problem.
25k är mycket men det är mycket hårdvara för pengarna.
AndreasE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-18, 17:35 #4
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
Varför inte köpa en MacMini först?
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-18, 17:38 #5
Innocast Innocast är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
Innocast Innocast är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Originally posted by DLS@Aug 18 2007, 15:18
Kanske inte så många som just gått från pc till just denna laptop specifikt men det är mitt läge nu och jag darrar varje jäkla steg på vägen haha...

Så om någon har erfarenheter från ett liknande byte så får ni gärna dela med er av era erfarenheter för jag är skitskraj hahaha

Så som det ser ut i dagsläget så kommer jag beställa den senaste macbook pro med extra highres skärm för ytterliggare en tusing och hutta ut ramminnet och köpa 4gb från något billigare ställe än apple själva. Jag har dock aldrig använt mac i huvudtaget innan så jag är halv skräckslagen på att jag slänger 25+k åt skogen och ångrar mig.. Men den bittra sanningen för mig hittils är att jag inte hittat någon laptop som känns bättre än denna jäkla mac :/

(om någon undrar varför jag vill ha en enorm tingest som 17" så är det främst för jag klarar fasen inte av att jobba med min bildbehandling på en liten skärm)
Hej

Jag gick från 10 års PC:ande till Mac, har tittat endel på dom Mac:ar på jobbet och var mer än nöjd med innehåll och funktion. Köpte den minsta men värsta MacBook Pro'n ... Dvs den med 15" skärm. Köpte till en 24" widescreen skärm så kör dubbla skärmar = underbart. Du har inget o vara rädd för, sträck ut handen och gå mot ljuset i tunneln!

Stick till Macoteket o testa en då? I övrigt önskar jag dig all lycka till!
Innocast är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-18, 17:53 #6
Flitig postare

Flitig postare

Hehe tack för alla tips och erfarenheter, kul att läsa och (vet ej om jag ska säga tyvärr men) är det fasen alltid samma positiva feedback från alla jag frågat.. det är fasen inte någon som sagt att de ångrat bytet haha.. galet.. antar att det är svårt att få en gammal hund att sitta :P

hnn: Jo, den skulle säkert vart toppen om jag ville byt tut min stationära men jag ska ha den som mobil arbetsstation och måste kunna ta med den och jobba utan att ha skärmar eller andra saker tillgängliga. (vikten på en 17" tycker jag inte är något att klaga på så det är inte det som hindrar mig)
Frost är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-01, 10:44 #7
Patek Philippe Patek Philippe är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Patek Philippe Patek Philippe är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Fick hem min MacBook Pro 15" i onsdags efter att ha kört pc sen 286rnas tid. Det är en hel del småsaker att vänja sig vid som t ex snabbkommandon och fönsterhantering som skiljer sig från windows. Men jag har svårt att se att jag när jag snart vant mig vid detta skulle välja en windows-pc igen.
Patek Philippe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-01, 11:51 #8
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Det svåraste att vänja sig vid är musens responskurva på macen imo.
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-01, 21:00 #9
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Efter att ha använt Mac så ser jag bara massa strul med CP....
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-03, 10:07 #10
Pixelstorms avatar
Pixelstorm Pixelstorm är inte uppkopplad
Medlem

Pixelstorm Pixelstorm är inte uppkopplad
Medlem
Pixelstorms avatar

Jag köpte en Macbook Pro 17" med high-res skärm nu när den kom i våras. Jag är så nöjd och kommer aldrig att köpa en PC igen! Det var en helt ny värld att lära sig men när man väl vant sig vill man inte gå tillbaka.

Det tar cirka 5 dagar att sätta sig in i OSX, det knepigaste är att lära sig en del snabbkommandon och nu är det snarare så att jag kör fel kommandon på Windows (har ju en på jobbet som jag måste använda också).

Programvarumässigt har det alltid löst sig, det finns motsvarigheter till de program jag tidigare använt som funkar bättre för mig på min mac. Och ja, man kan spela på denna burk!

Mindre strul, mer tid till annat och ett os som faktiskt är logiskt!
Pixelstorm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017