Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

eFab Shop

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-07-31, 00:49 #1
AndreasBlomquists avatar
AndreasBlomquist AndreasBlomquist är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2007
Medlem
AndreasBlomquists avatar

Hej,

Jag tänkte kolla med er om ni vet någon som kör på eHandelsfabriken.se's e-handelslösning kallad eFab Shop eller vet något mer om företaget?

Produktbeskrivningen är suverän men jag har försökt hitta en referensbutik och även kontaktat eHandelsfabriken som inte vill lämna ut några såna referenser då de säger att det är en äldre version av butiken som ligger ute. Detta trots att man måste ha sin butik på deras server och fria uppgraderingar ingår. Inte heller verkar de ha någon demo eller så hoppade de helt över den frågan i mitt mail.

Vi är även ute efter en ny logotyp och det gör de också, riktigt fina men i deras referenser så är väl ungefär 75% hans egna företag och låtsasföretag som ägaren har ägt/varit delägare i på FlightSim (onlinespel).

Deras hemsida är i vilket fall som helst väldigt fin och funkar nu ehandelssystemet så bra som de säger är det kanon. Dock drar jag öronen åt mig lite på grund av att de inte kan ge mig en referensbutik ens på begäran eller visa en demobutik samt detta med logotyperna, vilket vi verkligen behöver en ny.

// Andreas
AndreasBlomquist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-31, 09:14 #2
SimonPs avatar
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SimonPs avatar

Reg.datum: May 2006
Jag tycker 1000:- +moms/månad låter dyrt, kortbetalning ingår ju inte, det är en tilläggstjänst.
SimonP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-31, 10:31 #3
AndreasBlomquists avatar
Medlem

Medlem
AndreasBlomquists avatar

Fast kortbetalningen kostar ju inget extra att installera utan endast kostnader för inlösenavtal med t.ex DIBS och bank kostar. Den kostnaden finns ju hos alla e-handelssystem.
Oläst 2007-07-31, 10:43 #4
plan3 plan3 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2005
plan3 plan3 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2005
Man får ju ofta vad man betalar för. 1000 kr per månad låter prisvärt i mina öron sålänge det ingår de funktioner man behöver, jag gillar deras site.

Men det är som sagt svårt att avgöra om man inte får se en demobutik eller en referensbutik. Vore kul att höra från någon använt dem.
plan3 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-31, 14:17 #5
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Gustavs avatar

Domänen registerades 2007-02-07 och Yahoo visar bara en handfull inlänkar. Har de inte bytt domän nyligen så är de alltså purfärska. Det förklarar även varför du inte får titta på några referenser.

Det kan vara en bra tjänst/shop som de har i alla fall. Men man bör betänka att det ibland kan ta flera år att köra in en e-butik. Det går inte att göra allt rätt på en gång och därför krävs det en process av trial and error. Det innebär att du absolut inte bör betala fullt pris om du ska vara en av försökspersonerna för ett nytt system. Kräv en gratis testperiod på 6 månader. Om allt fungerar fint därefter så betalar du fullpris. Det borde även ligga i deras intresse, eftersom din butik kan fungera som referens i framtiden. De första kunderna är extremt värdefulla för en nystartad tjänst. Egentligen borde de betala dig och inte tvärtom .
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-31, 20:18 #6
Tarass avatar
Taras Taras är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2005
Taras Taras är inte uppkopplad
Medlem
Tarass avatar

Reg.datum: Jan 2005
1000kr/mån låter som väldigt mycket för deras tjänst, speciellt då de inte kan visa upp någon referens eller en demonstration av butiken.
Är e-handelslösningen utvecklad än, eller håller de på med detta?

Ren spontan känsla.. En OsCommerce-shop med en stor mängd tilläggsmoduler. Förmodligen har de inte fått allting att fungera ihop än.

Maila tillbaka och fråga när du kan få se en demonstration av butiken.
Alt. 2. Anlita någon att sätta ihop en OsC-shop med de funktionerna.
Taras är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-03, 05:47 #7
klein klein är inte uppkopplad

klein klein är inte uppkopplad

Ser lite skumt ut! Dom har ingen ORGNR på sin hemsida. Verka drivas av enskild firmav av en mansperson född 1982.

Intressenta är han titulera sej som VD, mej veteligen används väl verkställandedirektör bara i AB och dessutom större såna.

Som någon sa, en OsCommerce butik med lite tillläggs funktioner, så har man samma sak. Jag saknar massor med funktioner i den där listan, t.e.x kunna ha rabatter på visa varugrupper för olika kunder..

1000:-/mån är kanske dyrt för den som hemmapular, men får man bra service och en bra butik för dom pengarna kan det var intressant. Bero vad man omsätter! Börja man från noll, så är det tufft, men har man en verksamhet upp och rullar, webben skall vara kompletterade så är 1000:-/mån ganska lite pengar, om leverantören gör ett bra jobb.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-03, 10:37 #8
svedlund.net svedlund.net är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2007
svedlund.net svedlund.net är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
© 2001 - 2007 eHandelsfabriken
Har de varit igång sedan 2001 borde de kunna visa upp en referenskund, även om det är en gammal version. Kunden Larssons Trädgård HB som berömmer systemet borde ju gå att hitta.
svedlund.net är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-03, 14:59 #9
AndreasBlomquists avatar
Medlem

Medlem
AndreasBlomquists avatar

Nej, de vägrar konsekvent att visa upp någon referensbutik så jag har slutat att titta på ehandelsfabriken som ett alternativ för oss. Nu har vi Bluemist som vi är mycket nöjda med även om vi i dagsläget saknar en mängd med funktioner, funktioner som vi klarar oss utan men som vore trevliga att ha.

Larssons Trädgård HB finns inte registrerat hos Bolagsverket och inte heller GF Sales AB som de hänvisar till.

De ska ju ha en demobutik enligt hemsidan men den får man inte heller tillgång till, inte ens på förfrågan. Här är saxat från deras sida:
Demobutiken är en testbutik som vi skapat för att Du som kund ska kunna prova alla funktioner i butiken innan Du bestämmer Dig för att köpa eFab Shop.
Inga produkter som köpts i Demobutiken kommer alltså att skickas ut till den som beställt. Inga betalningar som behandlats i Demobutiken kommer inte heller att genomföras.

Roligast är dock följande stycke som återfinns på hans hemsida med tanke på oviljan att visa upp referens- eller demobutik.

Om Du väljer oss som leverantör av ditt e-handelssystem kan Du känna Dig trygg och säker med Ditt val. Vi har funnits på marknaden sedan 2001 och har idag etablerat oss som en av de största leverantörerna av e-handelssystem.
eFab Shop är ett e-handelssystem byggt med kundens höga krav på kvalité och stabilitet i åtanke. 1000-tals timmar har lagts ner på att skapa ett så komplett e-handelssystem som möjligt.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017