FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
sitter här och funderar på hur jag ska lösa ett problem som presenterat sig för mig.
Bakgrund En annons skapas, samtidigt som detta, skapas också en unik kod som sparas tillsammas med annonsen i databasen, samt så sätts aktiv till 0 i databasen. När aktiv blir ett, visas annonsen. Tittat lite på mosms och hur man hanterar kopplingar osv. Jag vill ju att annonsören ska sms'a in den genererade kod som skapats, så jag skicakr ut ett mail till annonsörens e-post adress där det står hur man betalar och aktiverar annonsen. Nu till det jobbiga.. hur fixar jag så att de kan skicka in ett sms till min mosms, med den koden jag genererat, utan att det blir error. Som det ser ut på mosms ska folk skicka ett sms till nummer xxxxx och skriva konto +någonting. Men vad jag är ute efter är att dem ska skicka konto+någonting +koden. hoppas ni förstår vad jag menar. sammanfattat vill jag Inte att man ska sms'a in samma sak helatiden, utan unika sms. Exempel på 2 olika annons sms så som jag vill ha det "account pay 21a9baa" "account pay 587a65j" exempel på 2 olika annons sms så som mosms villa ha det "account pay " "account pay " Om jag har uppfattat allting fel med mosms, vänligen säg det ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
När du skapar en koppling på mosms så kan du välja att alla sms som kommer in med dit prefix ska skickas vidare till ditt script. Koden efter ditt prefix skickas självklart med som en variabel.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
jo, så långt har jag också hängt med.. men blir det inte error meddelande tillbaka till kunden då eftersom sms'et inte innehåller det som är sagt i inställningen?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Inställningen du har gjort är att alla sms, oavsett "kod" efter ditt prefix, ska anropa ditt script, så visst kommer det funka.
Från mosms: "För att skicka alla beställningar under ditt prefix till samma script (oavsett vad man skriver efter prefixet), välj beställningstexten * (tecknet stjärna)." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
aha.. så då kommer det att funka för annonsörer att skriva t ex "account 12f5c81"
om jag sätter * som beställningstext |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Precis. Lyckat till! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
underbart, tack ska du ha för all hjälp!
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|