FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Har några frågor som jag skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig med:
1. Min nya sida har PR0. Om jag vill köpa en länk på en sida med högre PR, spelar det då någon roll ur SEO-synpunkt om sidan jag köper på är på svenska eller ej? Bör den sidan jag köper på och min sida ha samma språk altså? Jag vet att innehållet bör vara lika. 2. Säg att jag köpte en länk på en annan sida i ett år. Vad händer när han tar bort min länk igen? Kommer min sida tappa på sökmotorerna då eller behåller den sitt värde? 3. Säg att man har en sida med PR5. Är det dåligt att ha länkar till sidor med lägre PR då? Tappar sidan i värde då? Ha det götttttt |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
1. Ur PR-synpunkt om du menar den gröna ikonen spelar det ingen roll, men i verkliga SERP:en spelar det enorm roll.
2. Sidan kommer att tappa. 3. Sidan tappar inte i värde. Relevanta länkar med hög PR/TR är däremot bättre än med sämre relevans/trust. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
hej btng
1) tumregel är svensk sida - svenska länkar. Utländska länkar kan vara mindre värda rent seo mässigt. 2)när länken tas bort försvinner värdet av den vilket gör att din ranking kan försämras, men förhoppningsvis har du efter ett år fler länkar till din sida. 3)alla länkar är viktiga. hoppas det hjälpte något |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack hörrni!! Även klockan 2 på en lördagnatt får man svar snabbt..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
En sak till. Vad är bättre av att köpa en länk på ett annat språk fast likadant innehåll eller köpa en länk med samma språk fast olika innehåll?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
som jag förstått det hela så ger samma språk mer relevans till din sida, dvs G värderar länken högre
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Men om det är som ni säger så kan man ju trilla dit på att en konkurrent lägger till en länk till min sida utan att jag frågat om det.
Så om 1000 olika spanska design-sidor länkar till min fotbollssida och säger att den är snyggt designad så är det negativt altså? Eller så kan mina konkurrenter inom fotbollssidor utmanuvrera mig genom att länka till mig. Kan det stämma? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
nej där har du fel *L*
alla länkar utom bannade länkar osv är positiva. men en länk som relaterar till din sida och dessutom är på samma språk, värderar G högre än en free directory link från uganda. vad jag vet kan du inte sänka dina konkurrenters sida mer än att du anmäler den till G för något som bryter deras riktlinjer. Är dock inte säker på detta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Så det är positivt om en engelsk sida inom samma kategori länkar till min svenska sida?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
ja den ger mer än en annan länk men en annan länk är oxå positiv
Alla länkar du kan få som inte bryter mot G regler eller som i sin tur har länkar som gör det är positiva. Sedan rankas länkar olika. En relaterad länk med samma språk på som din sida relateras högt, en relaterad länk fast annat språk relaterar något sämre. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|