FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
design.se - det finns väldigt mycket som rent praktiskt borde vara helt försvarbart men som skatteverket ändå inte godkänner vid en granskning - det antar jag att du vet. Ibland är de ganska svåra trots att man har rätt.
Jag har pratat med flera som jobbar med bokföring etc som vägrar ansvara för sådana saker du gör - därför är det helt enkelt inte helt självklart att skatteverket alltid godkänner detta. Jag har frågat specifikt om det där med att hyra bil av sig själv, och jag har hört att vissa gör så, men i regel när jag hör mig för får jag svaret "nä, du får 18 kr milen - detta ska ersätta allt, inkl slitage". Så antingen har du väl lyckats bli ett specialfall, eller så är du / din ekonom bra att snacka eller så är du inte kontrollerad än... - Tror jag. Jag är ingen expert så jag ska inte säga så mycket - men sånt här brukar vara rejäla problem, och du får det att låta som allt är självklart - vilket det inte är. Jag är glad för din skull iaf att du kan spara bra med pengar. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Därvid lag får jag nog göra dig beskviken, en enskild firma är juridiskt sätt inget företag. En enskild firma är ett namn som är skyddat av en person för att driva näringsverksamhet under. Firma är inget annat än själva namnet och att det står enskild framför betyder att inget bolag utan en privatperson har rätten till namnet. Det är bara att titta på ditt organisationsnummer så ser du ju att ditt företag = dig själv. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|