FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
hejsan all, vi håller på att ta online en ny butikssatsning. Vi har satsat väldigt mycket på att det ska vara simpelt för kunden och att kunden absolut inte ska avskräckas av varken produkten eller att beställa från oss.
På produktsidorna finns det en knapp där man kommer vidare till orderformuläret, vi vet sen tidigare att om det står "Beställ" eller "köp" på denna knappen så backar många kunder från att trycka. Vi vill nu ha en större frekvens som går in på orderforumlärssidan. Vad bör vi ha för text på knappen? "beställ" går bort "Hur beställer man" eller "hur beställer jag" ser jag som dom två bästa alternativen just nu. På norska är det klockrent med "hvordan bestille" men att skriva "Hur beställa" på svenska låter väldigt konstigt för mig. Vad hade ni valt och har ni några bra förslag? mvh mikael jorkvist |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Knapp-psykologi är viktigt.
Har haft problem med att kunder hörde av sig att de "beställt av misstag". Har för mig att jag hade texten "Skicka" på knappen man skulle trycka på efter att man knappat in adressuppgifter med mera. För någon månad sen bytte jag till "Skicka beställning", och efter det har ingen hört av sig vad jag vet. Vill alltså göra dig uppmärksam på att även det omvända fenomenet finns, att folk köper när de egentligen inte hade tänkt sig att göra det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Lindahl: tack för påpekandet. Det problemet kommer dock inte finnas här då ingen är inloggad utan om man klickar på "hur beställer jag" så kommer man till ett orderformulär där man får fylla i namn address etc. på den sidan står allt viktigt osv med.
hade gärna visat er men är inne i ett lite kännsligt läge just nu, men på måndag ska allt rulla om det går som planerat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag hade blivit grymt irriterad över en sådan sak. Ställer man en fråga (hur?) så vill man ha ett svar, inte att man blir pådyvlad en produkt. Köp Köp nu Beställ Lägg i varukorg Skicka Skicka beställning Beställ De är väl de vanligaste. Sedan är det en bra fråga om man vill ha en agressiv köpknapp (köp nu) eller en lite försiktigare (lägg i varukorg) Man kan ju alltid köra ett split test för att se vilken som går bäst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Lägg i kundvagn/varukorg.
"Hur beställa" förstår jag inte alls ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
"Hur beställer jag" låter lite konstigt. Det är helt missvisande med en sådan knapp för beställning.
Och det är dålig design om det inte framgår vad knappen gör.
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
tack för all input
ztream: vi har ingen varukorg/kundvagn så lägg i kundvagn etc går bort. problemet är att vi har märkt att när det stod på den norska sidan "bestille" är att många kunder trodde dom band upp sig för att beställa genom att trycka på knappen (när dom i själva verket kommer till ett orderformulär där det stod lite mer info och man kan fylla i sin beställning om man känner för det). när det ändrades till "hvordan bestille" (vilket jag inte kan hitta någon bra översättning på till svenska) så ökade orderingången märkbart. mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
"Läs mer"
"Mer info" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag röstar på "Läs mer" eller "Jag vill beställa"
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
"Beställningsformulär" ? Kanske lite långt, men det är ju faktist till ett sånt dom kommer.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|