FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej alla
Jag har ett litet problem med wordpress. Har skapat ett Custom field, som kommer att bestå av ett nummer. Nu vill jag alltså att inläggen ska sorteras efter det numret, med lägsta först. Har provat det enda pluginet jag hittade, sort_by_title och ändrade så att den skulle sortera efter mitt custom field. Men det ville inte riktigt fungera, sortering blev lite lätt blandad. Jag antar att det är krångligare att sortera efter ett nummer, istället för tex namn, för det får jag att fungera. Är det någon som har några tips på hur jag ska lyckas åstakomma detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kanske detta kan vara något? Kolla kommentarerna, speciellt #5 och #6.
http://www.mikesmullin.com/2006/05/23/word...posts-by-title/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är det pluginet (finns det ens ett sånt ord?) som jag använder, och har gjort precis som det står, men den vill inte riktigt sortera helt rätt. Om jag t.ex har siffrorna: 123, 250, 385, 485 så sorteras det som:
385 485 123 250 istället för 123 250 385 485 krångligt värre! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Konstigt. Jag har inte testat själv men testa bokstavsordning då om det fungerar, inte någon snygg lösning direkt men intressant för att se om det fungerar kanske...
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
När det gäller bokstäver så fungerar det fint, men jag ska sortera efter siffrorna!
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Administratör
|
Extrafälten sparas i ett varchar-fält och sorterar efter det.
Stämmer inte med dina nummer i exemplet, men om du skulle ha exempelvis 7, 112, 4, 514, 850 skulle de sorteras 112, 4, 515, 7 i en varchar-kolumn men 4, 7, 112, 515 i en int-kolumn. Sparar du bara nummer i den kolumnen bör det nog gå funka att bara ändra typen till int istället (postmeta tabellen, meta_value-kolumnen), har du andra extrafält som inte är nummer blir det nog lite krångligare.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Uppdatering: Hittade visst igen det, provade ändra mellan alla möjliga int, såsom bigint, tinyint, int, smallint osv men det gjorde som ingen skillnad... :unsure: |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|