FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Att ett domännamn som jag är mycket intresserad av är upptaget, när jag går in på den så står där loopia att den är ägd av någon och parkerad hos loopia.
Well otur! Jag har fått fram att den går ut i augusti, hur hugger jag den? fast de har väl förlängt avtalet kan man tänka sig... Förmodligen får jag den inte! det är .com och .se som är upptaget, säg att jag tar .net domänen och kör igång min ide, har jag snott namnet då eller kan det bli tjafs om namnet då... Tänk om det är samma typ av sidor(hemska tanke), gäller det då att "komma ut" först så att säga? Om det nu är nåt på gång för de som har domänen, är det troligt? Nån som förstår mina frågeställningar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Möjligtvis att det skulle gå att registrera ett varumärke och på det sättet skydda själva användandet av namnet men fan vet. Det finns andra på WN som har mer erfarenhet av detta så förhoppningsvis får du fler, och bättre, svar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Man kan inte ha copyright på ett domännamn. Så länge man inte gör intrång på varumärket, det vill säga kanske köper domänen t.ex. Dell.(ledig domänändelse) och gör en sida om t.ex. hästar.
Det troligaste är väl då att Dell skickar ett mail och frågar om de kan få köpa domänen. Det största felet är då att de flesta brukar svara med ett pris alt. fråga hur mycket de vill köpa den för. Då klassas det som att man har köpt domänen i ond tro och du blir då av med domänen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Det är läge att akta sig för att vara villigt inställd till att sälja domänen. Och har du en seriös avsikt med domänen vill du troligen inte sälja.
Om det längre fram i processen visar sig att de är villiga att köpa domänen och tex ha en övergångsperiod där ni båda samanvänder domänen, så är det en helt annan sak om att ivrigt fråga om hur mycket de vill betala. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|