FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
postgirot är registrerat på en LENNART CASTRO, privatperson d.v.s.
Det går inte att söka på postgiron tillhörande privatpersoner, därför finns inte postgirot. Testa lägg en betalning mot det girot så framträder namnet ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fick just ett samtal från en av mina webkunder som hoppat på något av ebasar`s erbjudanden...
"Vet du vad Ebasar är för sorts tomtar" var min kunds första ord.... kunden hade tackat ja till något erbjudande på ebasar ......Men det hade bara blivit massa tokigheter. Fel www adress lagts in..... kontaktuppgifterna hade dom plockat från kundens mailsignatur bara rakt av utan att fråga först mm. Jag och kunden har tidigare pratat om att jag fortlöpande ska sköta deras internetmarknadsföring eftersom det finns en hel del fallgropar och oseriösa personer där ute. Tack vare ebasar så får jag även det jobbet nu! Perfekt början på en solig onsdag! =) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Nykomling
|
:angry: Det är det här som förstör liknande, kommande tjänster. Ska man ta betalt så måste affärerna vara klockrena d.v.s papprena måste vara iordning. Det är det första man ska fixa, sen kan man slå på trumman.
Det är väl för sjutton gubbar bara att regga en firma? Om det inte finns andra skäl som förhindrar det........ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Måste bara tacka
![]() Chefen tyckte erbjudandet lät intressant tills jag visade honom denna tråden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag är en av dem så blev blåsta av Ebasar.
Tänkte fråga om det är någon som vet något nytt om dessa skojare ?? Har betalt fakturan för mina länkar och har legat uppe på deras portal i snart två månader men har inte fått en ända träff från dem!! - Känns lite surt. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag är en av dem som driver epunkten.nu och jaha.nu (som Ebasar plockat sina texter ifrån) och många av de butiker som ligger med hos oss har hört av sig och varit upprörda då Ebasar hotat med inkasso och andra påföljder.
Ett par av dem har polisanmält Ebasar och även kontaktat skatteverket och IDG. Även vi har polisanmält för brott mot upphovsrättslagen. Personen bakom Ebasar vägrade ta bort texterna trots upprepade uppmaningar. Tyvärr finns det ju butiker som redan har hunnit betala in pengar utan att ha fått någon trafik tillbaks överhuvudtaget. Ärligt talat tror jag att det enda sättet att få stopp på det är att fler av de drabbade butikerna vänder sig till IDG så att de kan uppmärksamma det hela. Det brukar ta skruv och kan hindra fler butiker från att bli blåsta. Eller trycka på deras webbhotell Netland om att de får vidta åtgärder. Men det kanske man inte kan? Men det finns säkert någon här inne som vet mer om det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är alltså jag som har webbhotellet ebasar.se ligger på. Än så länge har varken polisen eller IDG hört av sig till oss, och jag har inte hittat något på sajten som är direkt olagligt (det säger dock ingenting om resten av företagets verksamhet) och sajten ligger därför kvar. Hör polisen eller IDG av sig hjälper jag dem förstås mer än gärna med information m.m.
Jag är också mot oseriösa verksamheter på nätet men vill inte själv leka polis utan föredrar att hjälpa dem som har det uppdraget. Kan någon övertyga mig om att det bör hanteras på något annat sätt är det bara att ropa. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Nu verkar dom ha 422 st butiker inlagda.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag gjorde också felet att annonsera hos ebasar. Har gett mig ca 15 besökare på hela sommaren.
Jag betalade dock inte så mycket. Organisationsnumret står på fakturan: 9020372004 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Gick själv på samma nit och annonserade hos ebasar. Genererade hits... bra fråga.
Har dessutom fått brev från "Baltic Inkasso" med krav på en faktura som betaldes redan i Juni månad(!!) och ingen på ebasar känner för att ta kontakt med oss trots email med påstötningar. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|