FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en fråga angående duplicate content.
Om jag lägger upp tre stycken exakta webbplatser, blir då alla duplicate content-klassade då, eller klarar sig den första? Dvs jag lägger upp 100 stycken artiklar på domän.com och så två månader senare så lägger jag upp några till exakt lika dana webbplatser med exakt lika dana artiklar.. Kommer då den första domänen då också att bli duplicate-klassad eller klarar den sig i och med att den faktiskt var först? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Självklart blir alla sidor duplicate content klassade. Så om du nån gång vill sänka en konkurrent på nätet är det helt enkelt bara att göra en exakt kopia av dennes webbsida och njuta av att se googles piska vina
![]() Nejdå, så är det självklart inte, men jag skippar en mer ingående förklaring ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tänkte precis samma sak, dvs att det självklart inte lär bli så, men blev jäkligt skrajj
![]() Skönt att höra iaf ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Validating
|
Det förutsätter en hel del saker.
Först: OM du lägger ut en ny site med material OCH när Google hittar det är det original, samtliga andra är kopior. Men, låt mig dra en hyypotes: Du lägger upp 100 artiklar och dessa visas på 3 siter. Google kommer till en av siterna, suger upp 20 artiklar och lämnar din site. Sedan hittar dom en av dina andra siter, hittar dessa 20 artiklar och dom blir kopior men spindeln hittar 20 andra artiklar sär som blir original. Här har du då 20 artiklar indexerade på 1 site och 20 andra indexerade på en annan. Detta är ett mycket vanligt fenomen som vi nästan alltid måste lösa åt kunderna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
TjörnDesign - hur löser ni detta? Kör ni 301or från alla domäner förutom den "rätta" då eller?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|