FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Goddagens, första inlägget för mig här. Jag driver idag www.ericssonstrading.se och jag lägger idag ca 150 :- / dag i sponsrade länkar. Min fråga till er slipade rävar är vad en optimering av min sida på ca 20-30 ord bör kosta och hur ni tror den investeringen står sig mot att fortsätta köpa sponsrade länkar? Finns det tips på bra seriösa Företag så mottages även detta tacksamt. Tack på förhand
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tror det är väldigt svårt att optimera en sida för så många sökord som 20-30st. Tror helt klart du ska satsa på att optimera för max 5 till att börja med så kommer du nog se resultat.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är om jag räknar rätt 54k om året. För det får du en mycket bra optimering, grejen är ju också den att det är fler som klickar i den naturliga listan och inte bland adwords, så däri ligger styrkan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Men rätt optimeringar så kan även det bli konstant i princip även om det ofta inte är så vilket skulle kunna betyda att det blir billigare och mer lönsamt i längden. Men det beror helt på vilken SEO-firma du väljer.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tyvärr jobbar ju de flesta SEOs med nån form av länkfarmar (oavsett antalet länkar per sajt och vad de väljer att kalla dem) som styrs av en central databas.
Därmed försvinner mängder av länkar och du tappar förmodligen en hel del i placering om du avslutar samarbetet med seoföretaget. Jag är allt annat än imponerad av de seoföretag jag kommit i kontakt med.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Jag tycker för övrigt att SEO-företag är grymt överskattat och oftast är det snarare webbutvecklaren man anlitade i första taget man bör be om optimering än av ett SEO-företag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
min, dock något oerfarna syn på det hela är att man först ser till att en vettig webbutvecklare gör siten bra ur seo-synpunkt. Allt från titlar, rubriker till intern länkstruktur och smarta sökvägar etc.
Sen OM (med betoning på OM) det inte räcker så tar man in en seo-firma som sysslar med lite godtycklig "spam" (länkfarmar) för att klättra lite ytterligare. Rätt man på rätt plats. I det här fallet så behövs det en programmerare som städar upp lite och ger sidan ett bra utgångsläge för att få sökträffar överhuvudtaget. Utgångsläget här är mycket dåligt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tycker totoo verkar vara en klok man. Håller med till 100%.
Det svåraste hindret för mig har hittills varit att få mina dynamiska länkar att inte se så dynamiska ut. Inte satt mig in i det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
En del hävdar att AdWords kan klara biffen men om sanningen ska fram, hur många kilickar i sponsrade länkar listan i förhållande till i de organiska träffarna? Jag gör det inte i alla fall. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Kontentan av att man inte använder sig av Adwords, blir att man kan mista upp till 30% av antalet kunder och försäljningar som man kunde haft om man användts sig av Adwords. Finns flera studier på detta. Googla "paid vs organic survey" så hittar ni det..... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|