Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Får man inte optimera för många ord?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-05-07, 22:30 #11
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2005
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2005
Jag förstår verkligen inte varför ni fått för er att google anser att en sida inte kan handla om många olika saker om den inte är stor?

Jag tycker det är så solklart uppenbart att anledningen till att google inte gillar små siter som handlar om 1000 saker är att de inte får samma fokus på varje enskilt ämne av de 1000 som t.ex. wikipedia får.
Hofvet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-08, 08:26 #12
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
Mycket flitig postare
xpats avatar

Citat:
Originally posted by Sinnenas Teater@May 7 2007, 21:12
Det är helt rätt att Google stoppa dig om du optimera för mycket.
Min egen hemsida är ett typexempel på detta.
link:www.sinnenasteater.com
site:ww.sinnenasteater.com
Jag har kanske 150 inläkar till hemsidan och hemsidan består av mer än 80 olika sidor. Nu spelar det ingen roll hur många nya sidor jag gör, dom indexeras aldrig.
Däremot så får man behålla sina bra platser i serpen.
Eh?? Inte ett dugg sant. Och din site är inte ett exempel på detta.

Link-kommandot fungerar inte i Google.
Vilka sidor är det som inte indexeras och vart går inlänkarna? (och varifrån kommer länkarna)?
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-08, 08:31 #13
xpats avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
xpats avatar

Citat:
Originally posted by totoo@May 7 2007, 16:06
... men jag är absolut inte inne på att siter som
Därför att google redan har undantag för stora siter, det här med trust och allt vad det heter då de manuellt / automatiskt med speicalregler har annorlunda hantering av vissa webbplatser.
Om det skulle ligga något i mina spekulationer så är jag helt inne på att det antingen är styrt av PR eller något annat mer eller mindre känt system. T.ex. det jag presenterade i form av att man har en viss total relevanspool man får ta av, och den poolen kanske bara finns på PR5 och nedåt t.ex - alla stora siter får lyxa på så mycket de vill.
Det är som sagt rena chansningar från min sida - jag kan ha helt fel - men jag har svårt att se att att det vore dumheter om det vore så... Så det skulle mycket väl kunna vara rätt (förutsatt att inte google säger annat).
Undantag för t.ex. microsoft, apple, wikipedia, vissa nyhetssiter etc är ju något som vi som användare faktiskt vill, så därför ser jag det som en självklarhet att wikipedia tillåts totalt bättre sökresultat än vad små skräpsiter kan ha.
Men det är fortfarande intressant att spekulera lite eftersom vi ändå vet så pass lite om hur det fungerar. Herrarna på seo.se etc har väl mer info i bakfickan, men alla har vi väl nytta av att få spekulera och byta erfarenheter med varandra.

Google straffar inte en liten site, även om den handlar om olika saker. Däremot gillar Google stora siter eftersom det finns mycket information där (oftast) och ofta har flera sidor om samma eller närliggande ämnen, vilket gör att den interna länkstrukturen ger lite mer värde (också detta oftast). Men, en liten site straffas inte på något sätt av Google och det finns inga filter eller något annat som styr detta. SEO är fullt av myter, Google är inte så mystisk som många vill tro!

Och ja, jag vet vad jag pratar om!
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017