FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har kollat på en del lösenordsprogram och har fastnat mkt för RoboForm.
Men då man inte vill slänga ut pengar på det, så undrar jag om någon vet om nått mkt liknande program istället som är gratis ? ![]() Det är äldigt bra att en sida kan ha flera lösen genom att bara hovra på en knapp så väljer man i en lista (mkt bra), typ det ja söker mest.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
AnyPassword, KeePass...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Rekommenderar skarpt KeePass, mycket därför att det finns i multiplattform (Windows, MacOSX & Linux)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
RoboForm är måste ha program och inget man kan säga att man slänger ut pengar på. För utom passord så sparar den ju hela formulär, vilket är superbra när man vill
spara infornation som man givit när man har anmält sig till en tjänst, skickat iväg en support fråga, eller vill spara ett halvfärdigt brev för senare kompletering eller dyligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
KeePass verkar inte vara nått som fyller i på nätet.
Eller om inte annat lika smidigt som RoboForm iaf... Samma med AnyPassword Jag vill ha nått med en toolbar. Så det blir smidigt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har fortfarande inte hittat något som duger, dvs något som kan hantera flera inloggningar på en sida.
Dvs: om ja har 3 eller 10 mail konton så ska ja kunna välja i en drop down meny vilket som ja ska logga in med såsom med roboform. Alla jag kollat på verkar bara kunna hantera EN inloggning per webbsida. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kör Opera.
Allt du behöver göra är att slå Ctrl + Enter på en sida för att logga in - de kallar tekniken för "Trollspö". Har du flera olika konton får du välja vilket du vill använda. Smidigt. Hanterar dock endast inloggningsformulär |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Firefox 3 + ett par add-ons?
En sökning på password: https://addons.mozilla.org/en-US/fir...ssword&cat=all och en på form: https://addons.mozilla.org/en-US/fir...q=form&cat=all |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Dom 3 är värdelösa.
Jag ska kunna ha med mig programet med till ex ett USB Minne (portalble ska det va) www.logonce.com är det som är närmast i dagsläget, det klarar av allt ja vill men är inte 100% igt smidigt än. Om några versioner till så kanske.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Att köpa RoboForm Pro kostar 191 kronor, det är väl inte så farligt?
Du verkar ju uppenbarligen ha funnit att programmet motsvarar precis dina förväntningar och anser inte att övriga mjukvaror duger, då skulle du göra dig själv en tjänst genom att köpa programmet. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|