FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag hade först tinyMCE och fick göra en hel del modifieringar för att få det att fungera som jag ville men tillslut fungerade det. Men de jobbiga var att jag trodde man behövde en separat bildbank för att kunna ladda upp bilder från sin egen dator.
Jag fick ett tips att skaffa FCKeditor för den var mycket bättre tydligen. Så jag testade den istället och den var faktiskt väldigt bra. Kändes stabil och snyggt fixat med källkod och bra på andra sätt också. Och där kunde man dessutom ladda upp bilder från sin egna dator. Men man kunde iof inte ta bort bilderna från servern sen vilket är ett problem. Men det måste ju va nån inställning jag glömt göra? Sen fick jag höra att man tydligen visst kunde ladda upp bilder från sin dator i tinyMCE och då gick jag direkt in på demon för att kolla om det stämde och visst stämde det. Jag hade missat den lilla ikonen som symboliserade det. Och de filuppladdningsystemet va desutom mycke bättre. Där kan man ta bort bilder å alla bilder är som miniatyrer också. Men sen har ju tinyMCE andra nackdelar som FCKeditor har fördelar. Nu vill jag höra vad ni tycker. Vilken är bäst? och varför? Och stämmer mina analyser om dem och är det något av mina problem som kan åtgärdas? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Låter ju skitbra....tills jag upptäcker att dom valt FCKeditors filemanager när tinyMCE's är den bästa ju =/
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hahaha... ja, tänkte just det när jag skickade länken till dig.
Jag har dock endast testat TinyMCE med blandade känslor. TinyFCK plockades fram för att ta det bästa från TinyMCE (editorn) och det bästa från FCKeditor (dess filhanterare). Kan dock inte uttala mig om det än, men antingen har du fel eller så har TinyFCK:s skapade och anhängare fel ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Herregud, och jag som tycker det är PRECIS tvärtom. Kanske jag borde leta efter en fckMCE då?
Edit: För om du laddar upp en bild i FCKeditors filemanager så kan du inte ta bort den från mappen via filemanagern igen. Och dessutom ser du inte hur bilden ser ut där. De enda du kan göra är att ladda upp helt enkelt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hehe... sätt igång att utveckla fckMCE!
![]() Har som sagt inte testat FCKeditors filhanterare så där kan jag inte yttra mig, men jag tror på det du säger... och i så fall är det förbaskat synd och en miss. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Ooookej men jag är ingen DOM-hacker så jag kan omöjligt bygga en sån de närmsta 20 åren typ haha...skämtåsidor..jag behöver en lösning nu. Nu lutar de på nått sätt åt tinyMCE igen, men bara p.g.a. bilduppladdningen. I allt annat så vinner FCKeditor.
suck.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Okej såhär är det tydligen. MCImageManager PHP, alltså bilduppladdningen i tinyMCE är en plugin och kostar pengar: http://tinymce.moxiecode.com/paypal/item_i...magemanager.php
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
För den som är hyfsat duktig på javaskript så har JCE (bygger på tinyMCE) en i mitt tycke riktigt bra bildhanterare. Finns även media- och filhanterare, allt gratis men gjort för joomla. Borde ju inte vara så knepigt att få det att fungera i en "vanlig" tinyMCE.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad menas med att det är gjort för Joomla? Finns det någon demo för verktyget?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|