FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Medlem
|
MrHandley
"Hur kan man ens uttrycka sig så? Har ni "i byn" funderat på att visa sig som förebilder? Vuxna förebilder som visar sig, som rör sig i samma områden som ungdomarna, och som snackar med ungdomarna på ungdomars sätt, det ger resultat. Har ni funderat på varför beter de sig på det sättet? Lös problemen istället för att ge dig på symptomet." Om man ska lösa problemet på det sättet tar det mycket längre tid än om man skulle ta tag i det själv. Han/dom vill ju bara få det ur deras liv. Då är det snabbaste sättet att göra det själv. Och det är oftast också det enklaste skulle jag nog våga säga. Och när det gäller förebilder så tror jag inte det räcker att den där personen på gården som ingen utav dom känner ska bete sig bra för att få dom att bättra sig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Johan du skojar va?
Då är det ju mycket bättre att jävlas tillbaka på något smart sätt. Att sänka sig till deras nivå lär ju garanterat minska konflikterna och inte öka dem. Skall jag vara ärlig så har jag svårt att förstå hur du menar, hänger inte riktigt med i ditt resonemang. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det här påminner mig om ett problem i samhället jag kommer ifrån (Smedjebacken). Där fanns det förut (finns kanske kvar) ett gäng på 10-20 ungar som satte hela byn i skräck. De kom oanmälda på fester och rev lägenheter, de satte yxor genom folks lägenhetsdörrar, de krossade näsben - och det var ofta.
En gång kom de till en fest och började bråka där någon fort ringde dit sin far för att lugna ned stället. Det började med att en av killarna drog en oöppnad ölburk i huvudet på honom och gav honom ett fint jack. Men detta var inte så smart gjort... Denna herre, som vad jag förstår har vart kanske lite på fel sida lagen själv samlade ihop ett gäng arbetskamrater och skulle sänka de här snorungarna för gott. Tro mig när jag säger att hela samhället jublade. Alla kände "hoppas ungarna dör". Det kan låta hårt, men några ur detta gäng har själv haft ihjäl andra människor och antalet misshandelsanlmälningar per person i dessa gäng går nog inte att räkna på fingrarna. När dessa ungar fick reda på vad som höll på att hända för deras del så försvann de totalt. Ingen såg dem på säkert en månad. Sen lugnade ilskan ned sig lite hos dem som skulle hämnas och ingenting hände - men ungarna lärde sig att man kan bli av med livet om man håller på sådär. Ungarna ifråga hade åldrarna 15-25 år ca. De där har sänkt hela samhället alltså, det är många som har vart tvugna att flytta pga dessa. Så om de miste livet vore enligt samhällets sammanlagda åsikt ingen direkt förlust - hårt men sant. Såå, skräm upp dom nåt otroligt - det är mitt tips. Att tro att nåt skit med vuxna förebilder fungerar inte, de jag talar om har åkt in och ut från vårdhem och ungdomsanstalter regelbundet, flera har även vart i fängelse. De köper och säljer droger och vapen organiserat, så det är absolut inga oskyldiga och osäkra barn vi talar om. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
jag har kört samma metod en gång.. inga detaljer här inne men ja - det där funkar
inget jag förespråkar men ibland är (tyvärr) våld enda lösningen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
- Bilda medborgargarde, meddela polisen om vad som är på väg att hända och agera därefter. Om polisen fortfarande "prioriterar bort" detta ärende så gör slag i saken så att säga. Kontakta media, exempelvis något av alla dessa undersökande journalister, så kanske dom kan bilda oponion mot makthavarna att skjuta till mer resurser. Polisen vill säkert göra sit bästa men dom jobbar i motlut som det är nu. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
"15-åringar är den ålderskategori som registreras för flest brott i Sverige." Det kanske inte till 100% kan utryckas som brottsaktivaste. Det kan lika bra uttryckas som att 15-åringar är den ålderskategori som har störst benägenhet att åka dit för sina brott. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Man kan ju alltid prova klassikern också:
Nästa gång ungdomarna dyker upp, ring 112 och säg att det är några ungdomar som härjar, och be om en polispatrull. De kommer förmodligen säga att de inte har någon ledig patrull att skicka. Fem minuter senare ringer du igen och säger att de inte behöver skicka någon patrull ändå, eftersom du skjutit ledaren, och de andra skingrats, så problemet är över. När ett gäng poliser dyker upp ett par minuter senare märker de att ungdomarna är kvar, och de undrar varför du sa att du skjutit ledaren. Då frågar du varför de påstod att de inte hade några lediga patruller. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har inte själv några barn, så jag anser mig varken ha en plikt att fostra dem eller vara en god förebild.
Däremot förväntar jag mig att föräldrar ska ha lite bättre koll. Fri uppfostran är kanske inte så bra i längden? Föräldrar som inte klarar av barnen har ju en hel del hjälp att hämta. Så är det i andra fall här. En del säger att skolan har ansvaret för barnen, det är det största skitsnacket jag hört efter det nya arbetspartiet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Flitig postare
|
En kul nyhet förresten. Den 17-åriga killen har polisen varit i kontakt med.
Trodde inte de skulle bry sig. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|