FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag kanske måste formulera frågan igen och hänvisar samtidigt till mitt tidigare inlägg. Frågan jag ställde var: Hur kan jag genom en billig penning göra reklam på nätet för att öka antalet besökare samt öka antalet köp. Finns det någon som har några bra tips?
De svar jag har fått rör helt andra saker än hur man ökar omsättning samt köp. Det borde finnas någon på detta forum som kan så pass mycket om e-handel att de kan ge något konkret tips, eller är det bara inbördes beundran som gäller? telepay :unsure: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är inbördes beundran som gäller.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Om jag inte minns fel registrerade du dig i mitt forum för att endast tipsa om din egna tjänst även om detta bryter mot mina forum regler. Det är ju inget seriöst att marknadsföra i forum om ingen frågar efter var man kan ladda kontantkort. Du hade kanske kunnat anpassa tjänsten så att några % av belloppet går till annonsörer. Finns ju mobilsidor som är ganska stora som kanske nappar, för min del skulle jag inte göra det. Men letar inte smslandet efter sponsorer? Kanske skulle de nappa? Frågan är om värdebevis över huvud taget har en stor marknad på internet... Till och med Mc Donalds säljer ju så det är lätt att fylla på var man än är. Priset går inte att konkurera med heller om du inte vill gå i förlust :P
Edit: Kollade lite närmare och det kostar 119kr för 100kr värdebevis... du kommer få det svårt kan jag lova... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Det tar tid att bygga upp ett e-handelsföretag, det är inte gjort på en kafferast. Om vi pratar om den bransch jag är i med Lastbryggan så ser jag hela tiden hur det dyker upp lycksökare som tror att bara man har en webshop så kan man luta sig tillbaka och håva in stålar, riktigt så enkelt är det inte och oftast har dom (lycksökarna) försvunnit inom ett halvår. Vad du måste satsa på är att profilera dig som något unikt som gör att kunderna vill handla av just dig och det är det som du måste marknadsföra men räkna med att det tar tid och kostar pengar. Alt 2 är att fortsätta "spela i division 2" och få lite ströordrar, anmäla sig på gratis shoppingportaler m.m. Citat:
Jag har lagt ca 20-40.000/mån på att marknadsföra Lastbryggan genom åren och nu kan jag luta mig tillbaka något och skörda en del av vinsterna... Dessutom kan jag nu lugna mig lite med annonseringen eftersom Lastbryggan har blivit så pass välkänt som seriös erotikshop. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Om detta stämmer så kanske du bör ta en titt på det för att öka din omsättning :P Pinsamt om det stämmer:
http://www.mobilesheaven.com/sv/forum/view...topic.php?t=941 Jag tolkar det som om att man kan fylla på helt gratis efter att man betalt för ett värdebevis... förstår inte riktigt så kan vara fel... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
mhm, låter ju väldigt lyckat att ringa ifrån jobbet och fylla på sin mobil. Tror ni inte "jobbet" kollar upp vad det är för samtal som kostat 500 spänn liksom, eller om det är flera på 100? Sen så tror jag nog dem kan få reda på vilket mobilnummer som fyllts på med 500kr att ringa för osv. Så enligt mig så låter det inte som en sååå bra idé :P
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|