Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Behöver hjälp!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-04-02, 16:32 #1
nygren123 nygren123 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2007
nygren123 nygren123 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2007
Tjenare, jag är rätt ny inom webbdesigen/webbutvecklings området. Jag kan göra hemsidor med hjälp ut av dreamweaver, men dem blir inte så snygga hehe. Nu har jag börjat använda photoshop till o skapa Layouter, men sedan förstår jag inte riktigt hur man ska gå vidare? Hur man ska få photoshop dokumententet att bli till html/webbformat. Jag har förstått att man ska slica hemsidan och sedan bygga upp i divar i dreamweaver. Men sedan då? För att tex kunna skriva o ändra i layouten? Eller finns det något annant sätt o göra det på? Ska man göra det via CSS? Är förvirrad.

Jätte tacksam för svar! Mvh Förvirrad nybörjare!
nygren123 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-02, 16:41 #2
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2005
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2005
Lär dig grunderna i HTML och sen utöka kunskaperna med CSS så kommer du förstå sammanhanget, lycka till.
eliasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-02, 16:42 #3
Daniel.sts avatar
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2006
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Daniel.sts avatar

Reg.datum: Jul 2006
Photoshop el. liknande för layouten och sen någon vettig editor för att överföra det till html/css. Du kan dela upp bilden från Photoshop antingen för hand eller exempelvis Imageready i viss fall.

Texten ska du inte lägga i bilden utan som "vanlig" text på sidan, då blir det inga problem att ändra den senare.

Du kommer säkert långt med DW men enligt min erfarenhet måste html/css sitta i det närmaste i ryggmärgen för att man ska se hur man ska dela upp designen i element och få det precis så bra som man önskar. Känner man till möjligheterna och bristerna i html/css blir det oftast ganska enkelt att se hur du ska kunna göra en webbsida av en Photoshop bild.
Daniel.st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017