FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tjenare, jag är rätt ny inom webbdesigen/webbutvecklings området. Jag kan göra hemsidor med hjälp ut av dreamweaver, men dem blir inte så snygga hehe. Nu har jag börjat använda photoshop till o skapa Layouter, men sedan förstår jag inte riktigt hur man ska gå vidare? Hur man ska få photoshop dokumententet att bli till html/webbformat. Jag har förstått att man ska slica hemsidan och sedan bygga upp i divar i dreamweaver. Men sedan då? För att tex kunna skriva o ändra i layouten? Eller finns det något annant sätt o göra det på? Ska man göra det via CSS? Är förvirrad.
Jätte tacksam för svar! Mvh Förvirrad nybörjare! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Lär dig grunderna i HTML och sen utöka kunskaperna med CSS så kommer du förstå sammanhanget, lycka till.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Photoshop el. liknande för layouten och sen någon vettig editor för att överföra det till html/css. Du kan dela upp bilden från Photoshop antingen för hand eller exempelvis Imageready i viss fall.
Texten ska du inte lägga i bilden utan som "vanlig" text på sidan, då blir det inga problem att ändra den senare. Du kommer säkert långt med DW men enligt min erfarenhet måste html/css sitta i det närmaste i ryggmärgen för att man ska se hur man ska dela upp designen i element och få det precis så bra som man önskar. Känner man till möjligheterna och bristerna i html/css blir det oftast ganska enkelt att se hur du ska kunna göra en webbsida av en Photoshop bild. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|