FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Sms-leverantörer vilka känner till samt vilka priser? Kommer till 99% gå över till en av WN'S medlemmar företag. Men vill kolla runt lite mer för att kunna hitta bästa möjliga pris. Det handlar om mellan 50-150 tusen SMS i månaden. Förslag och priser? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du kommer förmodligen inte få ngt. pris här publikt i forumet, pröva att begära en offert eller likn. av Medlemmen Cellsynt här på forumet, det är den enda jag vet om, kanske tom. bör gå till en operatör med de där kvantiteterna, inte säker dock.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du vet att vi matchar priserna i vilket fall
![]() Att gå till en operatör är inte lönt med den volymen, blir dyrare än att gå via en provider... Jag kan nämna ett tiotal konkurrenter, de flesta i usa med billiga meddelandekostnader som sänder via utländska operatörer = dålig lev.tid, lev.rapporter etc etc (som vi dessutom matchar prismässigt, så vad är meningen). Självklart är det här inlägget väldigt objektivt, så om någon har någon vanlig sms provider att nämna, go ahead, jag kan hålla mig utanför diskussionen B) edit: Jag kommenterar gärna priser från andra aktörer i tråden...
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Nu har du iof redan kört igång men clickatell.com?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Yep, clickatell.com är billiga, vi hade tidigare problem med att konkurrera mot dem, men samtidigt så får man ju det man betalar för...
Hur som helst så slår vi dem prismässigt numera när det gäller sådan "bulk"-trafik som de säljer, vi har dessutom fått in en hel del tidigare clickatell kunder på sista tiden, verkar som om de har problem med att leverera till sverige, meddelanden som "faller bort" etc..
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tittade på dem för ett år sedan och då var de väldigt bra. De har också färdiga lösningar till många plattformar, fast det har kanske ni också? SMS som "faller bort" Låter som operatörsproblem...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Clickatell säljer bulktrafik, man ska aldrig köra bulktrafik till ett affärskritiskt eller tidskritiskt system, det är en av de tumregler man bör ha när man sätter upp SMS i ett befintligt eller nytt system. Vi rekommenderar kunder till att köra bulk vid större utskick på >10 000 SMS (när man använder SMS som kontaktkanal etc). Clickatell stödjer fler protokoll än vi gör, vi stödjer SMPP, HTTP, HTTPS, XML, näst intill alla jobbar dock med vår HTTP/HTTPS-lösning. Värt att nämna är även att Clickatell har stöd SMTP, FTP och Com Object.
Vad bortfallet av SMS beror på är egentligen omöjligt att spekulera i eftersom ingen av oss har insikt i deras system och/eller deras avtal mot network operators. Det kan vara såväl interna tekniska problem som problem för en specifik operatör att t ex leverera meddelanden till porterade nummer i sverige etc... Allt jag vet är att Clickatell har förlorat kunder pga problemen, och jag klagar inte... :) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|