FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag är ute och letar efter ett bra projekt program (project management tool).
Jag har provat activeCollab men eftersom det buggar så använder jag inte det. Mina enkla krav på programet. 1. Vara gratis 2. Kunna lägga upp flera olika projekt. 3. Olika användarnivåer 4. Att det ska vara bra helt enkelt ![]() Det bör helst vara online-baserat då alla projekt medlemmar sitter runt om i sverige. Har ni några förslag på bra project management tools som ni använder eller har hört bra? Alla förslag är varmt välkomna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ingen som har använt några project management program?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Groove 2007?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Sedan är du inte så tydlig i vad du ska använda det till. Vissa vill kunna göra GANT-scheman och planera de olika personernas tid. Andra vill bara ha ett bra ärendehanteringssystem (aka bugrapportsystem). Om du bara vill assigna tasks och hålla reda på vad som händer med de olika tasksen är t.ex. mantis (http://www.mantisbt.org/) helt ok och har egenskaper som olika projekt och hirarkier och flera olika användarnivåer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har inga behöv av att planera personernas tid och göra GANT-scheman. Utan det ska endast användas till alla utvecklare och administratörer där dom kan skicka feedback på eventuella förändringar i projekte. Och för att hålla kontakten med varandra, dvs någon slags forum och medelande system bör finnas.
Ska kolla på mantis, det verkar vara bra! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
I så fall låter det som om du ska köra ett forum i första hand och om du har behov av bugghantering så kör det parallellt och skit i att du måste administrera users i båda systemen separat. Så längde det rör sig om ett tiotal användare så duger det gott.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kolla på dotProject.net också, ska väl dessutom gå att integrera med Mantis Bug Tracker.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
projektplatsen.se är väl ok, kostar någon hundralapp per person och månad dock.
Ett bra alternativ annars är att lägga upp allt i ett revisionssystem (tänker på subversion) och sedan göra en katalogstruktur och helt enkelt göra openoffice-dokument för att styra projektet, tidsredovisning, guidelines etc vad som nu kan behövas. Då blir det helt gratis. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
dotProject är väl funkis, men min erfarenhet är att det är svårt att hitta vissa grundläggande saker som att skapa nya tasks, vilket inte finns tillgängligt på alla sidor därjag förväntar mig det. Jag dissade den även då den bla saknar stöd för hirarkier av projekt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det finsn ett uppsala företag som utvecklat en riktigt snygg projektledningsapplikation med realtikdsuppdaterad pushklient.
Så om jag som projektledare tilldelar någon en aktivitet i ett projekt så uppdateras det direkt i deras klient. Kollade på det förut, men jag fick aldrig tummen ur att köpa det. Det sorgliga är att jag inte kommer ihåg vad de heter (skall kolla nästa gång jag är vid uppsala kontoret) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|