FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Till att börja med måste jag erkänna att jag är usel på att förhandla om domäner jag är intresserad av. Det brukar leda till att jag får tillbaka ett dyrt pris som jag inte vet hur jag ska pruta ner.
Tänkte därför det kunde vara bra med en tråd på WN där man listar olika knep. Tråkiga knep för de som är säljare, men roliga för de som är köpare. Finns det några knep värda guld? Hur bör man gå till väga redan från första början? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tror att de flesta vill diskutera sådant utanför forumets öppenhet
![]() Men med vanlig förhandlingsteknik kommer du långt. Definiera vad du kan tänka dig att betala som mest, vad du vill betala och vad du tänker gå ut med för bud. Vad är viktiga faktorer för dig? Vad är viktiga faktorer för den som säljer Och så vidare |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Min mest framgångsrika förhandling har jag gjort när jag ärligt tyckte att priset på det jag ville köpa var för högt och redan då hade gett upp, då slutade priset på hälften och var plötsligt rätt nära vad jag tänkt mig att ge från början.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
För mig blev det en intressant historia...
Jag erbjöd 8000kr för en domän och fick avslag, men sedan, då jag tappat hoppet kommer säljaren tillbaka, om kanske en månad, och erbjuder ett pris på 3200 kr! Läs mer här: http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...ST&f=16&t=19270 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Om du är slutkund på domänen, poängtera att du är det! Då slipper säljaren oroa sig för att han ser att domänen sålts för 50 ggr mer inom några månader.
Beskriv även dina planer och var ärlig så säljaren förstår att du värderat domänen marknadsmässigt. (Om du är seriös och villig att betala en viss summa, kommer förmodligen andra köpare vilja betala samma i runda slängar. )
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Thomas,
Lägger ni ett bud först eller låter ni säljaren komma med ett prisförslag och utgår från det? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Domäner är ju lite som konstverk, det finns ju bara en av varje så man är ju helt i säljarens händer.
![]() |
Svara |
|
|